
Španielsky výrobca železničných koľajových vozidiel Talgo začal dynamické testovanie vysokorýchlostného Talgo Avril. Prvý Talgo Avril začal svoju skúšobnú fázu v železničnej sieti minulý týždeň na úseku trate Madrid – Galícia. Po dokončení tejto technickej homologizácie môže vlak uviesť do osobnej dopravy španielsky vlakový dopravca Renfe. Každý Talgo Avril bude mať kapacitu 581 sediacich cestujúcich, čo z neho urobí najľahší vysokokapacitný vlak na trhu. Vysokorýchlostný vlak dosiahne najvyššiu komerčnú rýchlosť 330 km/h.
Dynamické testy slúžia na zistenie správania prvkov vlaku počas jazdy, napríklad systému podvozkov. Prevádzkové podmienky sa v priebehu testovacej fázy stanú zložitejšími a dosiahnu rýchlosť viac ako 360 km/h potrebnú pre technickú homologizáciu. Testy budú pokračovať niekoľko týždňov. V súčasnosti sa už uskutočňujú na vysokorýchlostnej trati Madrid – Galícia, ale mohli by sa rozšíriť aj na ďalšie časti španielskej železničnej siete.
Homologizácia Talgo Avril
Homologizačné testy sú konečnou súčasťou výrobného procesu. Talgo vyrába dovedna 30 vlakov Avril. Jednotky budú homologizované na prevádzku v Španielsku a vo Francúzsku. Každý z 30 vlakov bude pozostávať z 12 vagónov, takže vlak bude mať celkovo 200 metrov. Všetky vagóny sú jednopodlažné a na nástupištiach bude vodorovný nástup, aby cestujúci mali prístup k vlakom a mohli sa v nich pohybovať bez schodov alebo rámp.
Zmluva so železničnou spoločnosťou Renfe zahŕňa dodávku 30 vlakov rozdelených do rôznych blokov v závislosti od ich vnútorných komerčných konfigurácií, automatického systému s premenným rozchodom (iberský a štandardný) a ich vybavenia, ktoré sa má prevádzkovať mimo Španielska. Kvôli týmto faktorom bude Talgo Avril schopný prevádzky takmer na celej iberskej elektrifikovanej železničnej sieti. Spoločnosť Renfe si objednala prvých 15 kusov v novembri 2016 a ďalších 15 kusov v máji 2017.
Foto: Talgo