Moskovský kyvadlový vlak: Rotterdamská nová brána do Ruska

V Rotterdame sa chystá nové cezhraničné spojenie, ktoré organizujú spoločnosti Smartcontainer B.V. a RUSCON. Obidve firmy sú súčasťou skupiny Delo. Moskovský kyvadlový vlak spojí rotterdamský RSC Waalhaven s moskovskými terminálmi Seľatino a Vorsino podľa typu prepravovaného nákladu.

Kyvadlový vlak bude používať terminál Adampol v Małaszewicziach ako hraničný priechod medzi Poľskom a Bieloruskom na ceste do Ruska. Spojenie medzi Rotterdamom a Bieloruskom bude mať na starosti spoločnosť Smartcontainer, pričom z Bieloruska do Moskvy prevezme kontrolu spoločnosť RUSCON. Služba na trase sa začne jednou spiatočnou jazdou týždenne, každý štvrtok alebo piatok.

Rýchly vývoj

Smartcontainer B.V. je dcérskou spoločnosťou spoločnosti RUSCON so sídlom v Rotterdame. Jej cieľom bolo posilniť európsky dopravný trh a rozšíriť prítomnosť svojej materskej spoločnosti a poskytnúť nové príležitosti pre zasielateľov na trase cez Rusko do Číny cez Novú hodvábnu cestu. Prezident spoločnosti RUSCON Sergej Berezkin už v apríli zdôraznil, že Smartcontainer je strategicky novým míľnikom na rozšírenie služieb spoločnosti RUSCON v Európe. Päť mesiacov po otvorení už spoločnosť vytvára novú bránu medzi holandským prístavom a Ruskom.

Do Moskvy i ďalej

Vybrať si Moskvu ako cieľ z Rotterdamu bolo pre Smartcontainer bezpečné rozhodnutie. Ruské hlavné mesto predstavuje takmer polovicu (44 percent) všetkých ruských dovozných nákladných tokov. Okrem toho funguje ako platforma, odkiaľ sa vlaky môžu dostať do iných destinácií v krajine a do širšej Ázie. V skutočnosti je to najdôležitejšia výhoda služby. V kombinácii s koncovou sieťou RUSCON v Rusku ponúka totiž Moskva odosielateľom oveľa viac možností. Spoločnosť môže prepravovať náklad z Moskvy do ďalších deviatich domácich destinácií vrátane prístavov v Baltskom a Čiernom mori i na Ďalekom východe. Okrem toho ponúka dve priame železničné spojenia do Číny a jedno multimodálne spojenie, vrátane námornej oblasti z prístavu Nachodka na Ďalekom východe.

Foto: International Transport Journal

Podporte vydávanie aktuálnych správ na webe Logistika Dnes a v Logistika Dnes magazíne. Vyberte si inzerciu podľa vašej potreby (cenník nájdete TU), alebo uvítame aj zaslanie akejkoľvek čiastky na číslo účtu SK73 8360 5207 0042 0002 2712 Pomôžte nám ďalej sa zlepšovať. Za vašu podporu ďakujeme.