Zanedbaná infraštruktúra slovenských železníc

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), upozorňuje na zanedbanú infraštruktúru sťažujúcu vlakovú osobnú prepravu v SR. „Zastarané pomalé trate, frekventované, no neelektrifikované úseky, jednokoľajky, úzke hrdlá v železničných staniciach a pri významných uzloch podľa hrubého výpočtu odborníkov štátneho dopravcu zvyšujú potrebný počet jeho vozidiel o 20 až 30 percent. O pohodlí, znížení meškaní a vyššej rýchlosti, z ktorej by profitovali cestujúci aj životné prostredie, ani nehovoriac,“ poznamenal hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Vozbu vlakov osobnej dopravy (plynulosť dopravy, včasnosť spojov a dĺžku meškaní) podľa ZSSK všeobecne ovplyvňuje stav infraštruktúry, či už z dôvodu nepriaznivých poveternostných podmienok alebo technického stavu. Veľmi často sa vyskytujú obmedzenia traťových rýchlostí práve pre nepriaznivý stav infraštruktúry, a to v rámci celého Slovenska, keď je prevádzková rýchlosť znížená dokonca iba na 10 kilometrov za hodinu. Takýto stav eviduje ZSSK aj vo zvolenskom regióne, konkrétne na trati Zvolen – Šahy, kde od začiatku tohto roku obnovila vlakovú osobnú dopravu po vyše 15 rokoch od jej zastavenia.

„V Bratislave by pomohlo zokruhovanie infraštruktúry či stanica Filiálka, v Košiciach napríklad zdvojkoľajnenie trate Kysak – Prešov. Zároveň netreba zabudnúť na celú južnú trasu, ktorej veľká časť je neelektrifikovaná alebo jednoducho extrémne zastaraná,“ dodal T. Kováč. Nepochybne výrazným posunom vpred by podľa neho bolo aj vybudovanie trasy medzi Nitrou a Trnovcom nad Váhom, ktorá by dokázala skrátiť čas jazdy medzi Nitrou a Bratislavou zhruba o polovicu približne na 50 minút.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *