Spoločnosť Mammoet sa popasovala s veľkou výzvou

Spoločnosť Mammoet vytvorila vlastné riešenie, aby dodala 22 kusov vybavenia do lisovacieho zariadenia na pevnine v rámci projektu Sachalin-2 v Rusku. Okrem nedostatku infraštruktúry musel holandský ťažkotonážny gigant čeliť drsným podmienkam Ochotského mora.

Projekt Sachalin 2 je projekt rozvoja ropy a zemného plynu na ruskom ostrove Sachalin bezprostredne nad Japonskom. Prevádzkujú ho spoločnosti Gazprom, Shell, Mitsui a Mitsubishi a obsahuje skvapalňovaciu jednotku na výrobu LNG. Cieľom je zmeniť Sachalin-2 na špičkový zdroj energie pre ázijsko-pacifický región. „Pozemné spracovateľské zariadenie Sachalin-2 sa nachádza na východnom pobreží ostrova Sachalin. Jediným prístupom na dodávku veľkého vybavenia sú dopravné člny prechádzajúce cez nestabilné Ochotské more, ktoré je známe svojim silným vetrom a búrkovými podmienkami,“ uvádza vo vyhlásení Mammoet.

Ostrov je predovšetkým domovom divokej zveri a na dokončenie projektov tohto rozsahu nemá dostatočnú infraštruktúru. Najväčšou výzvou bol nedostatok chráneného prístavu, ktorého dokovacie vybavenie by vydržalo váhu zariadenia na výrobu plynu. Ako riešenie vytvoril Mammoet trojstupňové dočasné plážové pristátie. Odborníci firmy Mammoet najprv každý z 22 dielov jednotlivo preložili z transportného do stredne veľkého člna, ktorý musel byť dostatočne malý na to, aby sa dal ukotviť.

Z dočasného plážového pristávacieho zariadenia potom diely presunuli na samotnú pláž. Presun nákladu bol náročný, najmä pokiaľ ide o položky na jednotlivých prívesoch, pretože sa uskutočňoval na otvorenom mori. Nevyspytateľné morské podmienky priamo ovplyvňovali správanie protiľahlých nákladných lodi. Technici spoločnosti Mammoet museli preto vykonať presné výpočty pre každú možnú situáciu tak, aby sa prenos mohol uskutočniť.

Pretože existujúca dokovacia stanica by váhu 500-tonového vstupného oddeľovača neudržala, postavili experti z Mammoetu 200-metrový dočasný plážový pristávací priestor, ktorý bol po vykonaní prác znovu demontovaný. Keď všetko vybavenie bezpečne pristálo a bolo vyložené na breh, treťou a poslednou etapou bola 7-kilometrová cesta z pláže na miesto určenia.

Foto: Project Cargo Journal