Rakúska pošta automatizuje systém vykladania balíkov

Rakúska pošta presadzuje projekt autonómneho riadenia v rámci vlastnej logistiky. Nedávno zaviedla automatický systém vykladania balíkov, predtým úspešne testovala používanie dronov a dodávku balíkov s autonómnym vozidlom. Peter Umundum, člen predstavenstva Austrian Post spolu s Arnom Klammingerom, vedúcim Centra pre systémy mobility, predstavili inovatívny nástroj pre autonómnu prepravu kontajnerov (známe tiež ako swapové nadstavby) v logistickom centre rakúskej pošty v Inzersdorfe vo Viedni.

Prepravné vozidlo je určené na zabezpečenie autonómnej prepravy výmenných nadstavieb v areáli spoločnosti. Výmenné nadstavby sa prepravujú nezávisle od určených parkovacích miest k bránam. Taktiež sa automatizujú aj doky.

„Veríme v budúcnosť autonómnej jazdy. S naším projektom sme našli prvú skutočnú skúšobnú oblasť v internej logistike, ktorá ponúka veľký potenciál pre budúcu realizovateľnosť,“ hovorí Peter Umundum, ktorý podčiarkuje dôležitosť tejto témy pre rakúsku poštu. „V našich lokalitách sa každý deň realizuje približne 3300 výmenných nadstavieb, ktoré pokrývajú približne 800 kilometrov a súvisiace personálne požiadavky. Význam presunu premiestnenia výmenných nadstavieb v logistických centrách naďalej rastie, hľadáme riešenia na riešenie tohto vývoja. Jedinou odpoveďou je inovácia vpred. Budujeme logistické centrá budúcnosti.“

Nové, moderné technológie, ktoré rakúska pošta rozvíja so svojimi internými expertmi a partnermi sú určené na to, aby každodenná logistika bola nielen ekonomickejšia, ale aj udržateľnejšia. „Rakúsky technologický inštitút AIT má veľké skúsenosti v oblasti automatizovanej jazdy. Skúmame napríklad efektívnu a udržateľnú integráciu automatizovaných vozidiel v logistických aplikáciách. Prostredníctvom holistického prístupu podporujeme našich partnerov pri zvyšovaní efektívnosti a udržateľnosti,“ hovorí Arno Klamminger o sľubnom projekte.

Prepravné vozidlo bude v budúcnosti poháňané elektricky. Automatizácia zároveň vedie k digitalizácii smerom dopredu: Od poradia cez „poznámku a rádiotelefóniu“ až po plánovateľný, digitalizovaný proces. Pre pilotný projekt bol prevedený štandardný výmenný podvozok. Zistenia z testov v Inzersdorfe budú začlenené do ďalších rozvojových prác.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *