
Spoločnosť Mammoet dostala ponuku na premiestnenie a inštaláciu štyroch nových brán pre terminál C na letisku Dallas-Fort Worth v Texase. Moduly, ktoré boli rozdelené na šesť prefabrikovaných kusov, boli prvými nákladmi, ktoré firma premiestnila nové inovované zdvíhacie kolísky Mega Jack 300 od Mammoet.
Rozsah akcie
Experti spoločnosti Mammoet presunuli každý modul z výrobného dvora cez letisko do terminálu C, čo je približne jedna míľa (1,6 km). Pristávacie dráhy letiska mohli byť v rámci akcie otvorené podľa plánu. Každý modul s hmotnosťou 512 ton bol vyrobený z betónu, ocele a skla, pričom najväčší z nich bol 26 metrov dlhý, 29 metrov široký a 11 metrov vysoký.
Mammoet prepravil moduly pomocou troch zariadení SPMT s 51 nápravovými líniami a so šiestimi pripojenými kolískovými systémami Mega Jack 300. Prepravnú trasu do terminálu C križoval aktívny Skylink, ktorý spája cestujúcich medzi terminálmi. Po jeho prejdení s vôľou približne 15 centimetrov odborníci firmy Mammoet modul opatrne otočili a umiestnili do určenej oblasti na zdvihnutie pred základňou.
Keď boli prívesy na mieste, náklad zdvihli približne o 2 metre, čo umožnilo modulom prejsť cez kotviace skrutky základu. Stĺpy, pripravené podopierať tieto konštrukcie, už boli na svojom mieste. Odtiaľto sa začala preprava každej sekcie alejou stĺpov s celkovou dĺžkou 173 metrov pre prvú a najvzdialenejšiu cestujúcu budovu. Trasa zahŕňala náročnú zákrutu s len niekoľkocentimetrovým odstupom medzi prívesmi a kolónami. S použitím hydrauliky prívesu boli bremená inštalované na určenom mieste tak, aby zmluvná firma mohla začať so zváracími prácami medzi budovou a základmi.
Mammoet zavádza in-house inovácie
Konvenčný prístup k operáciám zdvíhania často vyžaduje „falošné práce“, pri ktorých sa náklad presúva na dočasné oceľové nosné konštrukcie. Technológia zdvíhacej kolísky však vytvára nový spôsob prepravy a zdvíhania, ktorý eliminuje potrebu tejto práce navyše.
Kolíska Mega Jack 300 je interne navrhnuté zariadenie, ktoré umožňuje umiestniť a prevádzkovať existujúci Mega Jack 300 medzi SPMT, čo umožňuje zdvíhanie a prepravu dokončiť súčasne. Táto technológia vedie k nákladovo efektívnejšej a bezpečnejšej operácii. Inovatívny prístup tohto druhu, využívajúci zdvíhacie kolísky, viedol k 20 % úspore času celkového harmonogramu, pričom každá preprava modulu trvala menej ako jednu hodinu. Celý proces prepravy, umiestnenia pod Skylink Train, zdvihnutia a inštalácie na modul sa uskutočnial za dvanásťhodinovú zmenu.
Otvorenie nových brán letiska je naplánované na jún 2022.
Andan Bajic
Foto: Project Cargo Journal