
Minulý týždeň sprevádzkoval Kombiverkehr novú intermodálnu trasu medzi Nemeckom a Rakúskom. Vlaky premávajú medzi terminálmi München-Riem a Wels CTT. V cestovnom poriadku sú tri odchody týždenne v oboch smeroch.
Služba je k dispozícii pre kontajnery, cisternové kontajnery a výmenné nadstavby. Z Mníchova odchádzajú vlaky v pondelok, stredu a piatok, z Welsu v utorok, štvrtok a sobotu. Vlaky prichádzajú do cieľových terminálov v noci, čo znamená, že dopravné jednotky je možné zbierať už nasledujúce ráno.
V porovnaní s komplexnou cestnou dopravou spotrebuje každá prepravná jednotka s naloženou hmotnosťou 25 ton o 280 kilogramov menej CO2. To znamená úsporu viac ako 75 percent, upozorňujú odborníci zo spoločnosti Kombiverkekr. „Každý, kto sa pri preprave spolieha na železnicu, automaticky pomáha chrániť klímu. V Rakúsku je táto udržateľná možnosť dopravy k dispozícii nielen na existujúcich trasách do a z Duisburgu, Neussu a Ludwigshafenu, ale teraz aj do a z južného Nemecka. A vďaka mnohým pripojeniam k bráne je úspora na dlhých cestách násobkom, “ hovorí Alexander Ochs, generálny riaditeľ spoločnosti Kombiverkehr.
München-Riem a Wels CTT fungujú ako uzly pre ďalšiu dopravu v regióne. V rámci Nemecka napríklad nová trasa umožňuje prístup pre uzly Köln-Eifeltor a Leipzig-Wahren pre rakúske zásielky. V Rakúsku je Wels centrom zásielok z Viedne, Bludenzu, Grazu, Hallu v Tirolsku, Linzu, Villachu a Wolfurtu a do a zo Sindosu v Grécku. Existujú aj medzinárodné spoje do a z Budapešti, odkiaľ sa na Halkali pri Istanbule dostane tovar aj po železnici.
Foto: RailFreight.com
Podporte vydávanie aktuálnych správ na webe Logistika Dnes a v Logistika Dnes magazíne. Vyberte si inzerciu podľa vašej potreby (cenník nájdete TU), alebo uvítame aj zaslanie akejkoľvek čiastky na číslo účtu SK73 8360 5207 0042 0002 2712 Pomôžte nám ďalej sa zlepšovať. Za vašu podporu ďakujeme.