Henkel zapojil reťazec Lidl do EDI komunikácie

Spoločnosť Henkel a obchodný reťazec Lidl spolu po novom komunikujú cez EDI. V elektronických štruktúrovaných správach už si posielajú faktúry, čoskoro k nim pribudnú aj objednávky. Henkel, pod ktorý patrí napríklad prací prášok Persil, škárovacia hmota Ceresit alebo kozmetika Schwarzkopf, sa tak významne priblížil k tomu, aby 100 % jeho dokladov s odberateľmi išlo cez EDI.

Elektronickú výmenu dokladov začali Henkel a Lidl spoločne riešiť v októbri 2019. Dnes si prostredníctvom EDI posielajú všetky faktúry a na Slovensku tiež objednávky. V Česku pôjdu prvej ostré EDI objednávky v priebehu apríla.

„Lidl bol posledný z našich veľkých odberateľov, s ktorým sme EDI nemali zavedené. Tým, že sa to teraz podarilo, máme zapojených takmer všetkých odberateľov. Zostávajú nám dvaja menší, s ktorými je možnosť využiť službu Orion eFakturace od firmy Grit, kedy pošleme z nášho systému faktúru v EDI formáte a zákazník ju dostane ako elektronicky podpísané PDF,“ uvádza Eva Malíková, EDI/ECR Project Manager vo firme Henkel.

Zapojenie Lidlu do EDI komunikácie považuje za úspech, z ktorého budú ťažiť obe firmy. „Nám pomôžu predovšetkým objednávky, Lidl zase najviac vyťaží z faktúr. My vďaka EDI rýchlejšie spracujeme objednávky, nedochádza k zámene tovaru, čo je výhodou pre zákaznícky servis. V Lidli zase vďaka EDI faktúram nemusia doklady ručne prepisovať – ​​faktúra sa im automaticky načíta a prepíšu do podnikového systému,“ pokračuje Malíková.

Samotnú implementáciu považuje za bezproblémovú, čomu napomohol ako špeciálny portál Lidlu, tak aj podpora zo strany dodávateľa EDI riešenia, českej firmy Grit. „Lidl má pre zavádzanie EDI s dodávateľmi vlastný portál, nazýva ho Self EDI Portal. Ten nás po registrácii prehľadne previedol celým procesom, cez všetky nastavenia a testovanie správnosti dokladov až k ostrému štartu. Oceňujem tiež podporu Grit, ktorý nám pomáhal najmä s technickými detailmi,“ pochvaľuje si Malíková.

Príklad spoločnosti Henkel môže byť vzorom aj pre ostatných dodávateľov Lidlu, ktorí by s reťazcom radi komunikovali pomocou EDI. „Taký dodávateľ sa musí najprv dohodnúť s Lidlom na registrácii do Self EDI Portalu, ale po tejto registrácii už je proces veľmi rýchly. Napríklad otestovanie správnosti dokladov je často otázkou len pár hodín a dôležitý je tiež prehľad, ktorý vďaka portálu nad celým zapojením máte. Ak by takýto dodávateľ potreboval pomôcť s nastavením, sme samozrejme k dispozícii,“ dodáva k tomu David Reichel, produktový manager riešenia Orion EDI v spoločnosti Grit.

Elektronizácia výmeny dokladov firme Henkel nečakane pomáha aj s aktuálnou situáciou, kedy sa celý svet vyrovnáva s epidémiou koronavírusu. „Aj keď sme všetci na homeoffice, na tok dokladov to nemá vplyv. Vieme ale o prípadoch, keď firmy musia na svoju pobočku prijať napríklad študentku, ktorá potom s rúškom alebo respirátorom na recepcii vybavuje faktúry,“ zakončuje Malíková.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *