
Spoločnosť Gebrüder Weiss má od 25. januára nový prírastok do svojho vozového parku. Je ním vodíkové nákladné vozidlo. Namiesto použitia nafty jazdí model Hyundai XCIENT Fuel Cell, dodávaný do pobočky Altenrhein vo Švajčiarsku, na takzvaný „zelený vodík“, čo znamená, že toto vozidlo je schopné ročne ušetriť cca 80 ton emisií CO2.
Pandémia koronavírusu síce prechodne odvrátila pozornosť od problému zmeny podnebia, odvetvie logistiky však naďalej pracuje s výrobcami na hľadaní alternatívnych spôsobov pohonu vozidiel. Príchodom svojho prvého nákladného vozidla na vodík spoločnosť Gebrüder Weiss preukázala, že preberá vedúcu úlohu aj v oblasti udržateľných riešení.
Hyundai XCIENT Fuel Cell je nákladné vozidlo určené na prepravu zhruba 25 ton tovaru s dojazdom približne 600 kilometrov. Vozidlo poháňa 350 kilowattový elektromotor, ktorý je napájaný elektrickou energiou, vyrobenou pomocou vody chemicky reagujúcej s kyslíkom. Namiesto znečisťujúcich látok z koncového potrubia uniká iba vodná para.
Švajčiarska sieť čerpacích staníc na vodík sa stále buduje, je však dostatočne komplexná, aby umožňovala použitie týchto vozidiel v celom východnom Švajčiarsku. V spoločnosti Gebrüder Weiss bude vodíkové nákladné vozidlo primárne slúžiť pre zákazníka v sektore obnoviteľnej energie. Výrobca má do konca roku 2021 vyrobiť a dodať 2000 vodíkových nákladných vozidiel.
Spoločnosť Gebrüder Weiss považuje nákladné vozidlo tohto typu za životaschopnú alternatívu k iným technológiám pohonu. vzhľadom na rozvíjajúcu sa infraštruktúru ich chce firma využívať v budúcnosti aj v Rakúsku a v južnom Nemecku.
Foto: AP News