Ďalších sedem vozidiel Scania pre elektrifikované diaľnice

Prvá nemecká testovacia elektrifikovaná cesta na diaľnici A5 pri Frankfurte sa predĺži o takmer sedem kilometrov trolejového vedenia, ktoré doplnia už existujúcich päť kilometrov. Spoločnosť Scania tiež dodá ďalších sedem nákladných vozidiel, ktoré budú jazdiť po tejto ceste. V Lübecku už jazdia elektrifikované nákladné vozidlá spoločnosti Scania a po dokončení tretej testovacej trate majú prísť ďalšie nákladné vozidlá, celkovo až 22 nákladných vozidiel.

V súčasnosti prebiehajú v Nemecku tri pokusy s elektrifikovanými nákladnými vozidlami. Expanzia segmentu diaľnice A5 v Hesensku poskytne celkovo dvanásť kilometrov smerom na Darmstadt a päť kilometrov smerom na Frankfurt a mala by byť hotová do konca roku 2022. So 135.000 vozidlami denne, vrátane 14.000 nákladných vozidiel, je to jeden z najrušnejších a najviac znečistených úsekov diaľnice v Nemecku. Diaľnica A5 je jedným z troch testov s trolejovými vedeniami, ktoré sa uskutočňujú v Nemecku. Druhý cestný segment bol otvorený neďaleko mesta Lübeck v Šlezvicku-Holštajnsku (A1) na konci roka 2019, kde sa v súčasnosti testuje jedno nákladné vozidlo spoločnosti Scania. Posledná skúška sa začne v Bádensku-Württembersku (B462) v priebehu roku 2021.

K súčasným nákladným vozidlám pribudnú ďalšie

Spoločnosť Scania už predtým dodala päť hybridných nákladných vozidiel R 450 vybavených pantografmi, ktoré jazdia po diaľnici A5 a prispievajú k znižovaniu emisií uhlíka. Spoločnosť Scania tiež riadi údržbu vozidiel a zber údajov z testov. Nedávno bolo rozhodnuté, že spoločnosť Scania dodá ďalších sedem nákladných vozidiel do konca roku 2022.

Elektrifikačný systém používaný na týchto cestách, ktorý vyvinula spoločnosť Siemens, umožňuje nákladným vozidlám s potrebným vybavením namontovaným na streche jazdiť rýchlosťou až 90 km/h a po opustení elektrifikovaného úseku sa pohon prepne späť na spaľovací motor, ideálne poháňaný bionaftou, čo zabezpečuje lepšiu udržateľnosť.

Ideálne pre nákladné vozidlá

„Na rozdiel od osobných vozidiel, ktoré po väčšinu dňa zostávajú zaparkované a nehýbu sa, nákladné vozidlá jazdia dlhé hodiny a ich zastavenie kvôli nabíjaniu môže byť pre prevádzku veľmi rušivé. Elektrické cesty ponúkajú racionálne a efektívne nabíjanie na ceste. Aj keď technicky je to iba ďalší spôsob nabíjania elektrických nákladných vozidiel, riešenie môže byť obzvlášť dôležité na veľmi frekventovaných cestách a navyše šetrí batérie a súčasne znižuje zaťaženie energetickej siete,“ hovorí Magnus Höglund, vedúci oddelenia infraštruktúry a nabíjacích riešení spoločnosti Scania.

Podľa niekoľkých štúdií sú elektrifikované cesty alternatívou, ktorá významne pomôže znížiť emisie CO2. Technológia elektrifikovaných ciest je jednou z častí udržateľných riešení dopravy spoločnosti Scania.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *