Voltia predstavuje zväčšený model XL s objemom 10 m3

Spoločnosť Voltia, európsky líder v oblasti mestských elektrododávok, predstavuje zväčšený model svojej dodávky Nissan e-NV200 XL s objemom 10 m3. Jedná sa o vylepšenú verziu existujúceho modelu 8m3, ktorý sa minulý rok stal súčasťou oficiálneho portfólia spoločnosti Nissan. Upravený model je o 28 cm vyšší ako 8 m3, svetlá výška vo vnútri sa zvýšila z 1,9 na 2,2 m.

Šírka a užitočné zaťaženie zostávajú rovnaké. Model sa začne vyrábať najskôr na Slovensku, neskôr vo výrobných závodoch ďalších partnerov vo Veľkej Británii a vo Francúzsku. DPD Slovensko je prvou, ktorá mala možnosť vyskúšať tento model v trojtýždňovej pilotnej prevádzke.

Dojazd v mestskej premávke sa zmení len nepatrne, aj po zväčšení nákladného priestoru ostáva stále cez 200 kilometrov. Dodávka má tiež priestor na uloženie balíkov nad kabínou vodiča v dĺžke 1,35 m. Juraj Ulehla, spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ Voltie: „Vylepšená verzia existujúceho modelu s objemom 8 m3 je reakciou na potreby klientov, ktorím počas pandémie rýchlo rastú objemy prepravovaného tovaru, takže zväčšený priestor o 2 m3 určite ocenia. Svojím spôsobom pomáhame aj v boji proti covid-19.“

Uvedením tohto modelu Voltia ešte zlepšuje pomer predajné ceny a celkových nákladov k metrom kubickým, čo iba potvrdzuje jej výsadné postavenie v tomto segmente v celej Európe. Cena za m3 sa znížila o 20%.

Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD na Slovensku, dodáva: „Sme radi, že sme mohli byť prví, ktorí otestovali vylepšený model Voltie. So zväčšeným nákladným priestorom 10 m3 sme počas pilotnej prevádzky v priebehu 3 týždňov najazdili viac ako 1 000 km a doručili viac ako 2 000 balíkov. Pre mestské trasy je tento typ auta vhodnejší, kvôli jeho manévrovateľnosti a ľahšiemu parkovaniu. V porovnaní s verziami 6 alebo 8 m3 je táto pre nás optimálnejšia z hľadiska objemu prepravovaného tovaru, počtu najazdených kilometrov a väčšieho zníženia emisií na prepravovaný balík.“

Vynovený model sa bude na Slovensku vyrábať v Trnave, odkiaľ bude spoločnosť chcieť obslúžiť svojich klientov z najbližších krajín.