Technologické zlepšenia Zásielkovni pomohli

Systematický nárast obratu a počtu doručovaných zásielok, ktorý je dlhodobou charakteristikou spoločnosti Zásielkovňa, sa napriek negatívnym vplyvom pandémie koronavírusu podarilo udržať. Prvý štvrťrok tohto roka opäť dosiahol rekordné čísla. Kvartálny obrat spoločnosti presiahol 3,3 mil. eur, čo medziročne predstavuje viac ako dvojnásobný nárast. Firma doručila viac ako 999 tisíc zásielok. Skupina Packeta, pod ktorú Zásielkovňa patrí, doručila vyše 6,5 mil. zásielok.

Zásielkovňa aplikovala nové riešenia, aby napriek zníženému počtu výdajných miest spoľahlivo a rýchlo zabezpečovala požiadavky zákazníkov i obchodných partnerov. Aktuálne je prioritou otvorenie všetkých výdajných miest, aby mali zákazníci k dispozícii všetok komfort, na ktorý boli zvyknutí.

V dôsledku prijatých ochranných opatrení a uzatvorenia maloobchodných prevádzok v marci z hodiny na hodinu klesol počet výdajných miest z vyše 800 na približne 150. Napriek tomu Zásielkovňa dokázala v marci prepraviť a doručiť vyše 300 tisíc zásielok, čo je dvojnásobný počet v porovnaní s rokom 2019. „Vďaka súdržnosti našich partnerov a odhodlaniu našich zamestnancov sme situáciu stabilizovali. Tisíce e-mailov, stovky telefonátov na zákaznícky servis, zmeny v type doručovania, rapídny pokles výdajných miest, zákazníci čakajúci na svoje zásielky a e-shopy, ktoré potrebovali doručovať svoje zásielky, boli pre nás výzvy. Keďže sme chceli v neľahkej situácii zabezpečiť komfort a bezpečnosť pre zákazníkov, ale aj výdajné miesta, venovali sme pozornosť najmä ochranným opatreniam a zjednodušeniu procesu odovzdania a prevzatia zásielky,“ hovorí Alexander Jančo, CEO Zásielkovňa.

Firma vykonala množstvo opatrení a technologických zlepšení. Zrušila platby v hotovosti a nahradila ich dobierkami cez mobilnú aplikáciu alebo vygenerovaním SMS s odkazom na zaplatenie cez platobnú bránu.

Prioritou nasledujúcich týždňov je opätovné obnovenie všetkých výdajných miest na pôvodný počet 800+. „Keďže nám počty dostupných výdajných miest každý deň narastajú, veríme, že komfort, na ktorý sú naši zákazníci zvyknutí, im vrátime tým, že k nim budeme opäť bližšie. V tomto roku chceme prevádzkovať 1200 výdajných miest,“ konštatuje A. Jančo.

Silnou devízou sa ukázal technologický background Zásielkovne i celej skupiny Packeta, vďaka ktorému všetky procesy fungujú na digitálnej platforme a vlastnom informačnom systéme. Investície do nových technológií a infraštruktúry budú hlavným motorom rastu.

„Celý segment e-commerce prežíva obrovský boom. V niektorých parametroch prekonáva predvianočné obdobie. Nakupovanie na internete dnes z veľkej časti ťahá celú ekonomiku. Vplyvom sekundárne vyvolanej ekonomickej krízy očakávam v blízkej budúcnosti dopyt po lacnejšej forme distribúcie tovaru z internetu k zákazníkom,“ dopĺňa Simona Kijonková, CEO skupiny Packeta.