
Napriek pandémii koronavírusu a lockodownu vo viacerých krajinách eviduje spoločnosť DPDgroup za minulý rok príjem vo výške 11 miliárd eur, čo predstavuje 42-percentný rast obratu v porovnaní s rokom 2019. Celkovo 35 percent obratu materskej spoločnosti Le Groupe La Poste za rok 2020 pochádza z DPDgroup.
Za výsledkami je prudký nárast v doručovaní zásielok. DPDgroup vlani doručila v porovnaní s rokom 2019 o pol miliardy balíkov viac. Informovala o tom marketing & PR manager spoločnosti DPD SK Andrea Bačíková s tým, že firma doručila 19,7 milióna zásielok vo Francúzsku, Poľsku, Španielsku a tiež vo Veľkej Británii, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2019 nárast o 75 percent.
Trh zaznamenal aj výrazné zvýšenie doručovania B2C, teda doručovanie konečnému príjemcovi balíka. V DPDgroup aktuálne objem doručovaných balíkov do domácností predstavuje až 55 percent z celkového počtu zásielok. Veľký dopyt zaznamenalo doručovanie špecifického tovaru, ako napríklad potravín, jedál, liekov či zdravotníckych potrieb. Napríklad vo Francúzsku spoločnosť Chronofresh viac než zdvojnásobila svoje objemy (+ 115 percent). Cieľom DPDgroup je do roku 2025 zdvojnásobenie obratu dosiahnutého v roku 2020 na výšku 21 miliárd eur.
Dcérske spoločnosti DPDgroup sú aktívne aj v oblasti zdravotníctva. Tisíce dávok vakcín už doručovala spoločnosť Chronopost vo Francúzsku, spoločnosť Tipsa v Španielsku a spoločnosť Biocair v Južnej Afrike. „V DPDgroup sme preukázali odolnosť, flexibilitu a nasadenie… Tieto vlastnosti nám pomohli udržať svet v pohybe počas pandémie, rýchlo vytvoriť a prijať nové postupy a efektívne zvládnuť zvýšené objemy,“ dodal CEO a predseda predstavenstva DPDgroup Boris Winkelmann.
DPDgroup zaviedla bezkontaktné doručovanie, ponechala otvorenú sieť odberných miest Pickup a otvorila 70 nových stredísk a skladov, ktorých počet sa vyšplhal spolu na 1 200. DPDgroup prijala v rámci svojej siete viac ako 20-tisíc nových zamestnancov, aby dokázala zabezpečovať zvýšené objemy. V kontexte vysokého dopytu vzrástli objemy DPDgroup o 24 percent a obrat o 23 percent. DPDgroup vykázala silný nárast objemu v krajinách, kde už doručovanie B2C predstavovalo najdôležitejší podiel aktivity, a to v Brazílii (+ 80 percent) či v Írsku (+ 47 percent).
Zdroj: SITA
Foto: DPD