Šéf Slovenskej pošty Ľ. Mindek: Klesá trh s listami a aj balíkov je menej

Počas dvoch rokov pandémie Slováci vo veľkom nakupovali cez internet. Slovenská pošta aj preto minulý rok zvýšila počet BalíkoBOXov na 155. Podľa dát Štatistického úradu SR však trh s balíkmi medziročne klesol o 10 percent.

„Konkurencia je veľká. Po tom úspechu v predminulom roku všetci doručovatelia nastavovali kapacity na ďalší rast, ten ale, bohužiaľ, neprišiel. Tento pokles ešte zvýšil konkurenčný boj. Časom však asi narazíme na nejakú hranicu a nevyhneme sa zdieľanej ekonomike. BalíkoBOXy môžu začať pôsobiť rušivo a príde ku konsolidácii. Na západe už takéto projekty fungujú, existujú boxy dostupné pre všetkých doručovateľov,“ zhodnotil vývoj generálny riaditeľ Slovenskej pošty Ľubomír Mindek v bilančnom rozhovore na sociálnych sieťach ministerstva dopravy.

Klesá aj „listový biznis,“ ktorý sa za posledné roky prepadol o 30 percent, čo znamená, že sa posiela približne o 50 miliónov listov menej. Pošta preto výrazne investuje do elektronizácie služieb, procesov a zároveň sa snaží znižovať náklady.

„Finančne je to dosť cítiť, preto musíme optimalizovať a fungovať inak. Nevyhneme sa transformácii poštovej siete. Máme niekoľko stoviek malých pôšt, kde je obrat do 100 eur denne a z ekonomického hľadiska je teda jasné, že musíme niečo zmeniť. Služby chceme a musíme zachovať, ale kamenné pobočky nebudú v takom rozsahu, ako sú dnes,“ dodal Mindek.

V budúcom roku sa Slovenská pošta okrem iného zameria aj na digitalizáciu svojich služieb a rozvoj mobilnej aplikácie tak, aby čo najviac vyšla v ústrety zákazníkom.