Ocado: Zrýchlený rast online predaja bude pokračovať

Pandémia COVID-19 výrazne zrýchlila prebiehajúci online obchod s potravinami. Štatistické údaje dokazujú, že ide o globálny trend. Vo Veľkej Británii sa penetrácia online obchodu s potravinami v priebehu niekoľkých mesiacov takmer zdvojnásobila. V USA dosiahol koncom júna mesačný online predaj potravín 6-krát vyššiu úroveň ako v auguste minulého roka. V Číne zaznamenali hlavné online obchody s potravinami trojnásobný medziročný nárast predaja počas vypuknutia COVID-19.

Spoločnosť Ocado sa domnieva, že tento presun kanálov je udržateľný. Údaje z prieskumov ukazujú, že veľa spotrebiteľov, ktorí počas pandémie nakupovali online, chce v tomto úmysle pokračovať. V Spojenom kráľovstve 30 % spotrebiteľov tvrdí, že po odznení pandémie si aj naďalej budú objednávať potraviny online, zatiaľ čo 90 % online nakupujúcich v USA plánuje to isté.

Manažment spoločnosti Ocado verí, že svet sa zmenil. Spoločnosť je presvedčená, že zrýchlený rast online predaja bude pokračovať, čo povedie k trvalému prekresľovaniu obchodu s potravinami na celom svete. Spoločnosť očakáva zvýšený dopyt po platforme Ocado Smart, pričom je presvedčená, že bude schopná uspokojiť rastúci dopyt. Znamená to tiež, že môže investovať viac kapitálu do inovácií pre partnerov a ďalej rozširovať svoje vedúce postavenie popredného svetového poskytovateľa riešení v online obchode s potravinami.

Ocado Solutions pomáha obchodu s potravinami na celom svete vývojom online služieb s potravinami prostredníctvom vyspelých technologických aplikácií, robotiky a umelej inteligencie. Spustením prvých medzinárodných zákazníckych centier (CFC) jej partneri urýchlili prechod na internetový obchod s potravinami na svojich miestnych trhoch.

Foto: supermarketnews.com