Na český a slovenský trh mieri Webshippy – maďarský líder v e-logistike

Technologická spoločnosť Webshippy, ktorá sa v krátkom čase stala maďarským lídrom v oblasti fulfillmentu (komplexné služby od dopytu v e-shope po doručenie zásielky), otvára v apríli neďaleko Bratislavy ďalšie fulfillment centrum s rozlohou 3000 metrov štvorcových. V lete potom otvorí robotizované centrum v blízkosti Prahy.

Maďarská firma, ktorá je poskytovateľom technologických riešení v e-commerce, spravuje online objednávky pre viac ako 2000 e-shopov. Zákazníkom dodáva každý mesiac 150 až 200 tisíc balíkov a celkom doručila už 3 milióny zásielok. Vlani dosiahla obrat 6,5 milióna eur a každý rok rastie dvojnásobným tempom. Vďaka vývoju, inováciám a najmodernejším technológiám sa radí k najinovatívnejším poskytovateľom v oblasti e-logistiky. E-shopom v Českej republike a na Slovensku sa tak otvárajú dvere na trh v hodnote zhruba 10 miliárd eur (Maďarsko 4 mld., Rumunsko 6 mld.).

V Maďarsku prevádzkuje Webshippy fulfillment centrum neďaleko Budapešti, ktoré obsluhuje objednávky koncových zákazníkov a umožňuje rýchle, automatizované a bezchybné spracovanie objednávok. Do troch rokov firma plánuje vybudovať sieť centier vo všetkých hlavných európskych krajinách. Sieť, ktorá umožní internetovým obchodom ponúkať zákazníkom týchto krajín rovnakú úroveň logistických služieb.

„Naše fulfillment centrá umožňujú e-shopom poskytovať najmodernejšie služby, vďaka ktorým sú schopné obslúžiť svojich zákazníkov rôznymi spôsobmi a v krátkom čase. Okrem bežného doručenia do druhého dňa ponúkame aj doručenie v rovnaký deň alebo dokonca do 60 minút. Vytvorili sme najefektívnejší systém na trhu, ktorý umožňuje rýchlo a bezchybne spracovávať veľké množstvo objednávok. Naše sklady využívajú na spracovanie objednávok a zostavovanie balíkov rovnaké hi-tech roboty, aké používajú spoločnosti Amazon alebo Alibaba vo svojich fulfillment centrách,“ povedal András Perényi, generálny riaditeľ Webshippy.

Trh elektronického obchodovania prechádza značnými zmenami a konkurencia je veľká. Pre české a slovenské internetové obchody je to príležitosť, ako udržať krok s raketovým rastom e-commerce, kedy sa počas troch rokov zmenil spôsob online nakupovania. Zákazníci zmenili správanie, chcú nakupovať pohodlne a očakávajú krátke dodacie lehoty. E-shop, ktorý s týmito zmenami neudrží krok, nebude konkurencieschopný.

Celosvetovým trendom je, že stále viac internetových obchodov obchoduje s virtuálnymi skladovými zásobami, svoje produkty odoberá od online veľkoobchodníkov a doručovanie domov zveruje e-logistickým centrám. Webshippy, ktorá e-shopom poskytuje outsourcované logistické a dropshippingové služby, umožňuje vďaka vlastnému digitálnemu trhovisku dodávať svoje produkty až tisícom internetových obchodov. Obchod založený na trhoviskách je pre e-shopy obrovskou príležitosťou, ako rozšíriť svoju ponuku. Získajú až státisíce produktov za veľkoobchodné ceny, ktoré Webshippy dodáva zákazníkom s doručením ešte v ten istý deň.

„Aby mohli e-shopy poskytovať seriózne a prémiové doručovacie služby, nestačí využívať balíkomaty, ale efektívnejšie logistické riešenia. Len tak zaistí jednoduchú a rýchlu obsluhu zákazníkov. Jednou z možností sú aj tzv. Dark Store, menšie sklady v centre mesta, odkiaľ je možné doručiť zásielku v rovnaký deň alebo dokonca do 60 minút. V Budapešti túto službu poskytujeme v spolupráci s Wolt a Delivery Hero. Zákazníci, ktorí si zvolia doručenie v rovnaký deň, môžu nakúpiť do 16. hodiny a my im zásielku doručíme medzi 18. a 22. hodinou. Vďaka tomuto spôsobu je väčšia možnosť, že nakúpi znova a vďaka krátkej dodacej lehote je oveľa menšia pravdepodobnosť, že dôjde k vráteniu tovaru,“ uviedol András Perényi.