
Narin Phol, výkonný riaditeľ spoločnosti Maersk pre Severnú Ameriku, počas prejavu na podujatí The Company’s timeline 19. mája uviedol, že spoločnosť aktívne hľadá partnerov na podporu inovácií v dodávateľskom reťazci. Zároveň zdieľal časový harmonogram, stratégiu a plány spoločnosti na dekarbonizáciu operácií do roku 2050.
Dekarbonizácia je dôležitým programom pre priemysel aj pre spoločnosť Maersk. Firma je súčasťou problému, a preto musí byť súčasťou riešenia. Približne polovica z 200 najväčších zákazníkov spoločnosti Maersk si stanovila ambiciózne ciele s dosiahnutím nulového obsahu uhlíka pre svoje dodávateľské reťazce, pričom toto úsilie nadobudlo vzostupnú tendenciu. Podľa manažmentu firmy Maersk si dosiahnutie tohto cieľa v procese dopravy a logistiky vyžaduje veľa spolupráce, preto si Maersk založil tím zameraný na činnosti end-to-end potrebné na dekarbonizáciu logistiky pomocou holistického prístupu.
V roku 2018 spoločnosť oznámila prísľub stať sa uhlíkovo neutrálnou do roku 2050. V najbližšom období bude spoločnosť Maersk do roku 2030 pokračovať v znižovaní emisií CO2 zlepšením efektívnosti v námornej doprave o 60 % na jeden kontajner a kilometer jeho prepravy. V porovnaní s úrovňou z roku 2008 už spoločnosť Maersk znížila emisie CO2 o 46 %. V roku 2019 spoločnosť predstavila produkt s nulovým obsahom uhlíka nazvaný Eco Delivery, ktorý ponúka majiteľom nákladu certifikovanú uhlíkovo neutrálnu prepravu založenú na využití udržateľného biopaliva. V marci 2020 spoločnosť oznámila, že do roku 2023 bude mať na vode prvé uhlíkovo neutrálne plavidlo už o sedem rokov pred pôvodným plánom.
Všetky nové plavidlá vlastnené spoločnosťou Maersk budú mať v blízkej budúcnosti nainštalovanú technológiu dvojitého paliva, ktorá umožní buď uhlíkovo neutrálne operácie, alebo ako alternatívu štandardný vykurovací olej s veľmi nízkym obsahom síry (VLSFO).
Foto: marineelectronics.com