
Spoločnosť InoBat Auto sa stále nerozhodla, kde bude stáť jej ohlásená gigafabrika. Ako uviedla firma, výber vhodnej lokality záleží od mnohých faktorov. Tým najdôležitejším je pripravenosť daného územia, najmä z pohľad povoľovacích konaní a technických parametrov. Ďalším dôležitým ukazovateľom je cena elektrickej energie a dostupnosť kvalifikovanej pracovnej sily. V neposlednom rade sa bude rozsah gigatovárne odvíjať aj od prvých významných kontraktov. Informovala o tom agentúra SITA.
„Správne nastavenie gigatovárne je komplexný proces s mnohými premennými. Predstavu o našich parametroch, požiadavkách a kľúčových výberových kritériách už máme. Sme vo fáze vyhľadávania lokality s vlastnosťami, ktoré nám umožnia včasnú výstavbu našej továrne,“ spresnila pre agentúru SITA firma InoBat Auto. Spoločnosť pritom potvrdila, že zatiaľ platia údaje o preinvestovaní miliardy eur a vytvorení 1500 pracovných miest. „Trhový štandard na dodanie bežných batérií je 24 mesiacov od získania významnej zákazky. Tento časový rámec máme, samozrejme, v pláne dodržať aj my pri našich na mieru šitých batériách. K tomu bude prispôsobená výstavba, ako aj nábor zamestnancov,“ tvrdí InoBat.
V prípade R&D centra a pilotnej linky vo Voderadoch už InoBat Auto získalo povolenie EIA a aktuálne prebieha projektová príprava na začatie prestavby už existujúcej haly a výstavby výrobnej linky. Jej začiatok je plánovaný na prvý štvrťrok tohto roka. Prvé batérie by mali opustiť výrobu už na konci roka 2021. Investícia by v tomto prípade mala dosiahnuť asi 100 mil. eur. Projekt by podľa aktuálnych informácií mal priniesť prácu asi 150 ľuďom. V súčasnosti sa firma sústreďuje na nábor vedeckých a technických špičiek z odvetvia.
Zdroj: SITA
FOTO: gardeon.sk