Fiege napreduje v digitalizácii a inovácii poskytovaných služieb

Efektívne riadenie kvality je kľúčom na vytváranie štíhlych procesov a spokojných zákazníkov. Fiege preto pokračuje v digitalizácii logistických procesov vo svojej pobočke v nemeckom meste Melle, kde skladuje, pripravuje a balí polotovary pre medzinárodného výrobcu nábytku Hettich. Rodinný podnik so sídlom v Kirchlengern vo východnom Vestfálsku vyrába súpravy pre kvalitné systémy zásuviek a posuvných i skladacích dverí pre domáci a kancelársky nábytok.

Na pohodlnú a transparentnú prípravu obalov pre približne 6000 súprav denne používajú zamestnanci pracujúci v prietokovej výrobe mobilné koncové zariadenie. Zaručujú vysokú spoľahlivosť procesu a nízku chybovosť. Pri zostavovaní nového kusu nábytku sa v minulosti totiž stávalo, že zákazníkovi zabudla obsluha pribaliť niektoré skrutky, drevené hmoždinky prípadne kovové armatúry, čo musel klient následne reklamovať.

Účinné riadenie kvality procesu balenia je preto dôležitým faktorom úspechu. Platí to aj pre pobočku Fiege v Melle, ktorú od roku 2018 spoločnosť Hettich poverila distribúciou svojich produktov na trhu B2B. Spoločnosť prevádzkuje päť výrobných liniek, kde zamestnanci balia súpravy na základe konkrétneho počtu kusov a vzorov balenia. Ide o precíznu úlohu veľkej hodnoty. Všetky súpravy musia byť správne zabalené a zodpovedajúcim spôsobom označené.

S cieľom efektívnejšej kontroly a zdokumentovania balenia sa spoločnosť Fiege rozhodla transformovať riadenie kvality. Digitalizácia a inovácie tvoria dva ústredné piliere jej podnikovej stratégie. Na zlepšenie kontroly kvality začala v Melle používať tablety. Na stacionárnych pracovných staniciach vyvinula spoločnosť Central FIEGE Group mobilnú aplikáciu pre portál FIEGE Business Intelligence Portal (FBIP). Informácie sú uložené centrálne na serveri. Všetky papierové procesy a súvisiaca správa priečinkov sa stali minulosťou. Objavenie a následné odstránenie chyby trvá len pár sekúnd.

Po zavedení aplikácie Fiege preukázateľne znížila chybovosť, a tým aj počet sťažností. V súčasnosti ťaží z vysokej dostupnosti údajov a transparentných procesov, čo sa z dlhodobého hľadiska prejavuje aj z finančného hľadiska. Moderná a jednoduchšia pracovná metóda medzitým jednoznačne zvýšila aj spokojnosť zamestnancov.

Foto: Fiege