Ďalšie vozidlá Scania do flotily spoločnosti HOPI

Spoločnosť HOPI rozšírila flotilu svojich nákladných vozidiel o päť vozidiel Scania P 250 a P 280 s chladiarenskými nadstavbami Lamberet. HOPI tak potvrdzuje svoju spokojnosť a posilňuje dlhodobé partnerstvo so značkou Scania.

Vozidlá Scania majú vo vozovom parku HOPI dominantné zastúpenie a posledný prírastok piatich nových vozidiel tento trend potvrdzuje. „Naša spolupráca so značkou Scania siaha 15 možno 20 rokov dozadu. Je to dlhý čas, čo spolu spolupracujeme. A čo nás presvedčilo? Cena, výkon a servis. Scania nám z pohľadu našich potrieb a kvality za ponúkanú cenu vyšla najlepšie,“ hovorí Péter Vörös, konateľ spoločnosti HOPI Slovakia.

„Zakladáme si na efektivite prevádzky, preto každý tender robíme otvorene, so všetkými značkami a tak tomu bolo aj teraz. Chceme poznať ponuku trhu a porovnať si možnosti, no sme radi, že aj tak nám Scania stále vychádza ako najlepšie riešenie. Odchod k inej značke by už teraz bol zrejme zložitejší, takmer všetky vozidlá vo flotile máme značky Scania, ale aj tak chceme mať vždy istotu, že si vyberáme to najlepšie, preto sa pozeráme aj na celkovú ponuku na trhu – čo ponúka, akú spotrebu majú nákladné vozidlá iných značiek, aké sú možnosti servisu. Pre nás je to klasické biznis rozhodnutie, nevyberáme si podľa emócií,“ vysvetľuje Péter Vörös.

„Významným faktorom je pre nás okrem spomínaného trojuholníka cena – výkon – servis aj obrovská flexibilita, ktorú nám Scania ponúka. V tomto smere hrá svoju úlohu aj naša lokalita v logistickom parku Senec,“ dodáva.

Vozidlá Scania P 250 poháňa 7-litrový motor DC07 112 s výkonom 250 k a max. krútiacim momentom 1100 Nm, vozidlá P 280 poháňa rovnako 7-litrový agregát DC 07 113 s výkonom 280 k a max. krútiacim momentom 1200 Nm. Oba motory spĺňajú emisnú normu Euro 6. Na vozidlách sú osadené nadstavby Lamberet s chladiarenskými agregátmi Thermo King T-800R s funkciou Europe All Whisper, ktorá významne znižuje hlučnosť chodu agregátu. Technológia značky Thermo King využívajúca chladivá novej generácie R-452A takmer o polovicu znižuje vplyv na globálne otepľovanie, čo nadväzuje na úsilie spoločnosti HOPI o ochranu životného prostredia.

Ochrana životného prostredia so Scania Ecolution

Snahu o ochranu životného prostredia HOPI už dlhodobo deklaruje aj využívaním programu Scania Ecolution. „Program Scania Ecolution využívame v podstate od začiatku nášho fungovania. Vodiči občas zavtipkujú, že s obmedzovačom na 85 km/h sme najpomalšie vozidlá na diaľnici a stáva sa, že ich iné vozidlá predbiehajú, našim hlavným cieľom je však ekológia. Vďaka Scania Ecolution spĺňame ekologické aspekty, znižujeme emisie a snažíme sa o trvalo udržateľnú dopravu. Nie vždy je to jednoduché, preto sa o tom s vodičmi rozprávame a vysvetľujeme im to,“ hovorí vedúci dopravy v spoločnosti HOPI, Michal Bolech.

Vplyv na úspornú jazdu má podľa neho systém aj vďaka okamžitej spätnej väzbe, ktorou vozidlo hodnotí jazdný štýl vodiča. „Vodič má vďaka Scania Ecolution priamo na palubnej doske okamžitú spätnú väzbu na štýl svojej jazdy – ako jazdí, či predvída, ako brzdí, ako pracuje s plynom a pod. Za toto mu systém dáva hodnotenie hviezdičkami a v rámci tohto sú vodiči medzi sebou dosť súťaživí, radi si porovnávajú výsledky a snažia sa zlepšovať,“ vysvetľuje Michal Bolech.

Kompletná starostlivosť Scania

HOPI pre svoju flotilu využíva kompletný servis a asistenčné služby značky Scania. „Pre vodičov je zabezpečený kompletný servis vozidla, nemusia riešiť žiadne opravy, ak aj nastane porucha, vozidlo odstavia v servise Scania kdekoľvek na Slovensku, ak je to mimo Senca a oprava nie je možná na počkanie, dostanú náhradné osobné vozidlo, s ktorým sa môžu dopraviť späť na základňu,“ opisuje Michal Bolech. Pre vodičov je to veľká pomoc. Ak vozidlo napríklad dostane defekt, vodič iba zavolá na asistenčnú službu, ktorá príde k vozidlu a defekt opraví.

HOPI chce aj týmto spôsobom svojim vodičom vyjsť v ústrety a uľahčiť im náročnú prácu. „Povolanie vodiča nie je jednoduchá práca. Naši vodiči každý deň bežne vykladajú 20 paliet na 15 zastávkach, to znamená, že 15-krát musíte zastaviť, 15-krát nacúvať, spustiť čelo dole, vyložiť palety, potom zdvihnúť hore, váš deň má 8 niekedy až 10 hodín, je to náročné povolanie. My sme im za túto prácu vďační, preto sa im snažíme dodať vo vozidlách všetko, čo potrebujú a aj služby, aby si vodič mohol iba sadnúť za volant a jazdiť,“ dodáva konateľ spoločnosti HOPI Slovakia, Péter Vörös.