AAL zvládla náročnú prepravu nadrozmerného nákladu

Spoločnosť AAL prepravila komponenty obrovského kultivátora pre ťažobný projekt spoločnosti Pilbara z Dalianu v severovýchodnej Číne do prístavu Hedland v západnej Austrálii. Zariadenie je zložené z 22.400 komponentov. Náklad, určený pre projekt baní a železníc Eliwana spoločnosti Fortescue Metals Group v Pilbare, prepravilo plavidlo AAL Fremantle.

Mesiace dôkladného technického plánovania sa výrazne skomplikovali pre implementáciu obmedzení v súvislosti s pandémiou Covid-19 v Daliane. Napriek týmto výzvam bol náklad bezpečne naložený a zachovala sa integrita harmonogramu, tvrdí AAL. Zložky kultivátora boli dopravené spoločnosti Schenker Australia Pty, poprednému svetovému poskytovateľovi projektovej logistiky. Náklad pozostával z viacerých veľkých komponentov, z ktorých najťažší mal hmotnosť 230 ton a najdlhší meral 40 metrov.

Mesiace dôkladného technického plánovania sa výrazne skomplikovali pre implementáciu obmedzení v súvislosti s pandémiou Covid-19 v Daliane.

Na ich manipuláciu bolo potrebné tandemové zdvíhanie pomocou ťažkých výťahových žeriavov. „Požiadavky na prepravu ťažobného zariadenia boli náročné na rozsiahle technické modelovanie. Bezpečnosť nášho dopravného riešenia musela reagovať na mnohé požiadavky Marine Warranty Surveyors aj na potenciálne poveternostné podmienky počas obdobia tajfúnov,“ vysvetľuje Nicola Pacifico, vedúci dopravného inžinierstva AAL.

Spoločnosť nakoniec splnila všetky požadované štandardy a na bezpečné uloženie a zabezpečenie každého kusu plne využila meteorologickú palubu AAL Fremantle s rozlohou 1600 štvorcových metrov. Projekt Eliwana, ktorý sa nachádza v regióne Pilbara v západnej Austrálii, sa začal stavať v júli 2019.

Projekt ťažby železnej rudy zahŕňa 143 kilometrov železničnej trate a zariadenie na spracovanie suchej rudy (OPF), ktoré dokáže ročne vyprodukovať 30 miliónov ton. Počas prebiehajúcej výstavby vytvorí projekt až 1900 pracovných miest a po úplnej prevádzke 500 pozícií na plný úväzok.

Foto: AAL