V Nemecku skúšajú autonómne vlakové súpravy

Firmy Thales a Albtal Transport spustili v Karlsruhe na električkovej a vlakovej trati skúšky a operácie autonómnych súprav. Súčasné výsledky sú pozitívne. Thales a Albtal ich demonštrovali v takzvanom Stupni automatizácie 3 (GoA3) v tamojšom depe. Plánujú spustiť dvojročný projekt na dosiahnutie dennej autonómnej prevádzky v tejto sieti.

Thales a Albtal Transport deklarujú veľkú dávku optimizmu a zároveň aj hrdosti na skutočnosť, že sa im podarilo dosiahnuť autonómnu prevádzku v GoA3 aj napriek tomu, že prvá fáza sa odohrala len v depe a trvala iba tri mesiace. Tieto dve spoločnosti podpísali v septembri 2018 memorandum o spolupráci. Depo, v ktorom sa skúšobná prevádzka odohrávala patrí Dopravnému úradu Karlsruhe. „O projekte sme začali premýšľať pred rokom Karlsruhe sa považuje za centrum rozvoja autonómnych cestných a železničných vozidiel. Albtal Transport a Thales Germany zas majú centrálu v spolkovej krajine Bádensko-Württembersko, ktorá sa zaviazala financovať ďalšiu etapu skúšok. Môžem povedať, že sme boli úspešní a mnohí ľudia aj naozaj prekvapení, ako rýchlo sa nám podarilo projekt dokončiť,“ konštatuje pre Financial Times Amine Arezki, šéfka stratégie pre autonómne vlaky so spoločnosťou Thales. Vysvetľuje, že za hladký proces môže čiastočne vďačiť najmä používaniu niektorých existujúcich technológií z rôznych sektorov skupiny Thales a dobrej spolupráci s Albtal Transport, ktorá zabezpečovala prístup k vozidlám a trati. Thales tiež dokázal odskúšať niektoré technológie na svojom testovacom vlaku Lucy, čo pomohlo urýchliť celý proces.

Projekt sa spočiatku zameriaval na optimalizáciu súčasných procesov v depe. Vodič v ňom totiž musí v noci na konci zmeny vlak odstaviť a pustiť sa do takzvaných nočných rutín, akými sú údržba a čistenie, no mnoho času stratí aj ručným posunovaním. Problémom tiež je, že pri odchode, počas špičky, vlaky neraz čakajú v rade, kým depo môžu opustiť. Celý proces by sa mohol optimalizovať a svoju efektívnosť zlepšiť, ak by vlaky mohli samostatne zaparkovať a presúvať sa v depe. To znamená, že sa využijú autonómne jednotky. V tom prípade by už napríklad vysokokvalifikovaní inžinieri nemuseli riešiť posunovanie a mohli by sa zamerať na svoju hlavnú náplň práce. Nehovoriac o tom, že nielen železnice v Nemecku bojujú s nedostatkom týchto expertov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *