Spoločnosť Cisco predstavila produktové novinky

Patrí medzi ne Talos Incident Response – ucelený súbor aktívnych a reaktívnych služieb, vďaka ktorým budú organizácie lepšie pripravené na možný kybernetický útok, dokážu naň reagovať a následne obnoviť prevádzku.

Novinkou sú aj inovácie v portfóliu nástrojov na spoluprácu. Umožňujú zintenzívniť a zrýchliť transformáciu pracovného prostredia. Nové produkty z rodiny Cisco Meraki zase tvoria jednoduchú, bezpečnú a inteligentnú platformu na budovanie a správu sietí pre digitálne podniky. Nové zariadenia prinášajú podporu umelej inteligencie a „whiteboard“ funkcie do malých i veľkých konferenčných priestorov.

Cisco predstavilo nové riešenia, ktoré pomôžu inteligentne premeniť ďalšie priestory. Jedno zodpovedá veľkosti a potrebám pracovného stola, druhé je dimenzované pre zasadaciu miestnosť.

  • Webex Desk Pro: Kancelária, pripravená na okamžité použitie. Všetky špičkové funkcie produktového portfólia Cisco zmestilo do zariadenia s dotykovou, 27-palcovou obrazovkou s rozlíšením 4K a pripojením cez USB-C. Funguje nielen s Cisco Webex, ale s ľubovoľnou konferenčnou službou. Systém dokáže rozpoznať a privítať používateľa menom, ponúka možnosť rozostrenia pozadia alebo funkciu potlačenia okolitého hluku.
  • Webex Room Panorama: Globálne tímy si budú pripadať, ako keby sedeli v jednej miestnosti. Efektivitu schôdzok zvyšujú široké možnosti spolupráce na rôznych typoch obsahu, integrácie a funkcie umelej inteligencie. Globálny tím bude mať k dispozícii aj nástroje umelej inteligencie, napr. rozpoznanie tváre s menovkami, automatické zhrnutie stretnutia a možnosť pripojenia ďalších obrazoviek Webex Board s podporou dotykového ovládania.
  • Bluetooth Cisco Headset 700 series: Hlavová súprava, ktorá blokuje okolitý ruch a umožňuje sa sústrediť na podstatné veci. Možno ju spárovať s ľubovoľným zariadením Cisco a pohybovať sa voľne po kancelárii. Napríklad pri počúvaní hudby možno na hovor alebo telekonferenciu jednoducho prepnúť podľa potreby. Ide o ideálnu pomôcku pre takzvaných „knowledge workers“, ako aj pre operátorov kontaktných centier. Preferencie možno nastavovať cez mobilnú aplikáciu. Podnikové IT ocenia možnosť správy prostredníctvom riadiaceho centra a ochranu proti škodlivému softvéru a iným hrozbám.

Cisco Meraki rozširuje platformu

Predstavené inovácie umožňujú podnikovému IT jednoducho rozšíriť správu na rôzne sieťové domény. Medzi tieto novinky patria:

  • MS390: Prístupový prepínač budúcej generácie, ktorý spája jednoduchosť platformy Meraki s výkonom a možnosťami nových prepínačov Cisco. Prepínač je postavený na riešení Cisco Meraki pre intent-based siete a ide o prvý prepínač Meraki, využívajúci nový hardvér Cisco Catalyst v spojení s vylepšeným softvérom Cisco Meraki.
  • Adaptive Policy: Cisco Meraki Adaptive Policy umožňuje zoskupovať používateľov, aplikácie a zariadenia a jednoducho pri nich uplatňovať správne pravidlá. Adaptívne pravidlá sú súčasťou Zero Trust iniciatívy a umožnia podporu pokročilých multidoménových pravidiel medzi platformou Meraki a implementáciou siete so softvérovo definovaným prístupom.
  • Bezpečnostné inovácie Cisco Meraki: Cisco Meraki zavádza nové bezpečnostné funkcie a ďalšie multidoménové integrácie v rámci špičkového bezpečnostného portfólia spoločnosti Cisco. Patrí medzi ne aj dôveryhodný prístup Meraki Trusted Access, ktorý zaisťuje autentizáciu zariadenia bez nutnosti MDM riešenia. Ďalšie inovácie sa týkajú ochrany prevádzky DNS a filtrovania obsahu na Meraki MR zaisťované systémom Umbrella a zdokonalenie pravidiel firewallového bezpečnostného zariadenia.
  • Meraki Gateway: Nový produktový rad Cisco Meraki Gateway predstavuje celulárne bezdrôtové WAN brány, ktoré otvárajú možnosti mobilnej konektivity a zároveň sa vyznačujú jednoduchosťou sprevádzkovania a správy.

Zásadné inovácie v portfóliu produktov na spoluprácu

  • Výhoda jednej platformy: Znamená to, že celkovú pracovnú záťaž (hovory, správy, schôdzky, zariadenia a kontaktné centrum) zaisťujeme integrovane z jednej platformy. Pre používateľov to znamená známy a konzistentný spôsob práce bez ohľadu na to, či pracujú na mobilnom telefóne, počítači alebo inom zariadení. Prechod z mobilného telefónu na telekonferenčné zariadenie je otázka jediného pohybu prstom po displeji. Pre IT ide o bezkonkurenčnú mieru kontroly a správu zabezpečenia z jednej obrazovky.
  • Jednotná modulárna aplikácia: Spoločnosť Cisco vyhovela potrebám zákazníkov, ktorí chcú, aby nástroje, ktoré používajú v práci, mali jednotný strih. Každý nový nástroj bude od prvej minúty používateľovi pripadať známy. Cisco má niekoľko spôsobov na zjednotenie nástrojov pre hlasovú, textovú a tímovú komunikáciu. Ak sa napríklad používateľ pripojí k schôdzke z nástroja Webex Teams, má k dispozícii totožné ovládacie prvky organizátora ako v samotnom Webexe. Uvidí aj diskusiu a bude sa môcť do nej zapojiť. Cisco zjednotilo i spôsob znázorňovania prítomnosti – či sú spolupracovníci k dispozícii alebo nie.

Nové expertné bezpečnostné služby

Keď budú zákazníci potrebovať pomoc s reakciou na bezpečnostné incidenty, môžu sa obrátiť na Cisco Talos Incident Response. Táto služba je teraz súčasťou najväčšej svetovej organizácie pre výskum bezpečnostných hrozieb Cisco Talos. Zlúčenie reakcií na incidenty s predplatným služieb od Talos zlepšuje prístup zákazníkov k spravodajstvu o hrozbách pre účely plánovania reakcie, bezpečnostných cvičení, zásahu v núdzových situáciách a rozšírenej ochrany.

Spoločnosť Cisco prepojila svoju integrovanú bezpečnostnú platformu s tímom expertov na vyšetrovanie počítačových útokov a vytvorila službu riadenej detekcie a reakcie MDR (Managed Detection and Response). Služba MDR pomáha zákazníkom vyťažiť z ich investícií maximum, držať krok s najnovšími hrozbami a chrániť rýchle sa zväčšujúci priestor na útok v cloude, sieťach a na koncových bodoch. Poskytuje im nepretržitý bezpečnostný monitoring a reakciu, skracuje detekčnú dobu a zrýchľuje neutralizáciu hrozieb vďaka definovanému, konzistentnému postupu vyšetrovania so stanovenými prioritami s podporou výskumu bezpečnostného tímu Cisco Talos.