Slovenská pošta používa nový komunikačný nástroj

Slovenská pošta zaviedla v rámci modernizácie svojich služieb do prevádzky chatbota s názvom Poštová asistentka. Informovala o tom hovorkyňa Eva Rovenská. Ide o elektronickú službu, ktorá simuluje komunikáciu s klientmi na základe naprogramovaných pravidiel. Uviedla to vo svojej správe TASR.

Poštová asistentka radí zákazníkom a odpovedá na najčastejšie kladené otázky, zisťuje tiež názory na služby pošty. Komunikovať s chatbotom môžu zákazníci na internetových stránkach pošty. Služba je dostupná nonstop. „Kvalitu komunikácie považujem za kľúčový parameter, ktorý určuje mieru spokojnosti ľudí, s ktorými pracujeme bez ohľadu na to, či ide o zákazníka alebo zamestnanca,“ podotkol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.

Výhodou chatbotu je, že dokáže v tom istom čase komunikovať s veľkým množstvom zákazníkov naraz. „Poštová asistentka odbremeňuje zamestnancov pošty od operatívnej komunikácie so zákazníkmi a dáva zamestnancom väčší priestor a čas hlbšie analyzovať ich spätnú väzbu,“ vysvetlila Rovenská. Rovnaký spôsob komunikácie spúšťa Slovenská pošta aj v internom prostredí pre svojich zamestnancov.

Slovenskej pošte dodá Chatbot spoločnosť predu, s.r.o., ktorá podobný komunikačný nástroj dodala aj pre poisťovňu Dôvera, Ministerstvo vnútra Českej republiky a interne pre zamestnancov Českej pošty. Podľa zmluvy zverejnenej v centrálnom registri zmlúv, ktorú Slovenská pošta s firmou predu uzavrela koncom novembra minulého roka, stála Poštová asistentka 67.000 eur.

Poštová asistentka je jedným z ďalších krokov Stratégie Pošta 2020, ktorú vedenie Slovenskej pošty predstavilo v septembri 2018. Stratégia sa zameriava na zlepšenie hospodárenia spoločnosti, modernizáciu služieb a na zvýšenie konkurencieschopnosti na trhu práce.