Skupina 123kuriér/123kurýr spúšťa sieť Balíkových centier na Slovensku

Skupina 123kuriér/123kurýr na Slovensku aktuálne rozšírila servis o tzv. Balíkové Centrá. Je to jednotná dynamická sieť výdajných a podacích miest pre zásielky do 50 kg, ktoré fungujú v prevádzkach zmluvných partnerov. Prevádzky musia spĺňať presne stanovené podmienky, ktoré zahŕňajú napríklad veľmi dobrú prístupnosť a stabilnú otváraciu dobu. Skupina dodáva partnerom technické vybavenie a zabezpečuje preškolenie zamestnancov.

„Častou otázkou býva, prečo zriaďujeme Balíkové Centrá a nie boxy, keď sú jednoduchšie obsluhovateľné a ich prevádzka je ekonomicky menej náročná. Viete, máme širokú zákaznícku skupinu v oblasti B2C (zasielanie firemných balíkov súkromným osobám) a C2C (doručovanie balíkov medzi súkromnými osobami), ktorým tak vychádzame v ústrety. Jedná sa o poradenstvo, pomoc pri odoslaní zásielky, zadanie dobierky, kontrole pri vyzdvihovaní, no jednoducho o ľudský kontakt, na ktorom si od začiatku nášho pôsobenia zakladáme. Preto našich zmluvných partnerov školíme, okrem perfektného zvládnutia technickej stránky procesu, aj v oblasti komunikácie s našimi zákazníkmi. Na druhej strane nijako neovplyvňujeme zákazníkov, ktorí uprednostňujú on-line zadanie v našej aplikácii,“ vysvetľuje Naďa Bohinská, Head of marketing skupiny 123kuriér/123kurýr.

Služba je veľmi efektívnym spôsobom prepravy a výdaja/podaja zásielok. Zákazník sa nemusí viazať na čas doručenia alebo vyzdvihnutia balíka prostredníctvom kuriéra. Zásielku si môže vyzdvihnúť alebo podať v čase, ktorý mu vyhovuje. 123kuriér/123kurýr neobmedzuje v Balíkových centrách ani váhové limity, prepravuje akékoľvek balíky do 50 kg, ktoré spĺňajú obchodné podmienky spoločnosti. Podanie balíka je veľmi jednoduché pre všetkých zákazníkov. Prvou možnosťou je zadať parametre balíka (vrátane eventuálnej dobierky) a kontaktné údaje do aplikácie na webe spoločnosti, zaplatiť prepravu on-line a zaniesť balík do najbližšieho Balíkového Centra. Druhá možnosť je využiť služby Balíkového Centra, teda zaniesť balík priamo tam, vyplniť údaje a zaplatiť prepravu v spolupráci s obsluhou. Všetky informácie ohľadom podaja dostane nakoniec zákazník v notifikačnom e-maile. Balíkové Centrá je možné využiť aj pri nákupe v e-shope. V nákupnom košíku si zákazník pri voľbe spôsobu dopravy označí doručenie do Balíkového Centra a vyberie najvhodnejšiu lokalitu. Proces doručenia potom rovnako ako pri bežnej preprave môže príjemca aj odosielateľ sledovať na internete. Stačí na to zadanie čísla balíka do aplikácie Track&Trace.

„Po doručení zásielky do Balíkového Centra, respektíve vo chvíli, keď je pripravená na vyzdvihnutie, informujeme zákazníkov formou SMS a e-mailom. Zásielku je možné vyzdvihnúť počas nasledujúcich siedmich dní. Samotné vyzdvihnutie prebieha na základe PIN kódu, ktorý posielame v rámci SMS notifikácií. Pokiaľ je tovar na dobierku, umožňujeme jej úhradu platobnou kartou priamo v Balíkovom Centre,“ popisuje Naďa Bohinská.

Zároveň upozorňuje na to, že sieť sa priebežne rozvíja ďalej, čiže záujemcovia o prevádzkovanie Balíkových Center majú u 123kuriér/123kurýr stále dvere otvorené. „Staviame na dlhodobej spolupráci a hľadáme spoľahlivých partnerov, ktorí spĺňajú naše požiadavky. Výhodou pre nich je, že nemusia do rozšírenia svojich služieb nič investovať, pretože vstupné náklady, teda technické vybavenie, zaškolenie personálu, prezentáciu prevádzky alebo označenie Balíkového Centra je na našej strane. Prevádzkovateľ okrem provízie získa ďalší kanál na oslovenie nových zákazníkov a rozšírenie povedomia o svojich službách alebo výrobkoch,“ vysvetľuje Naďa Bohinská výhody spolupráce.