Šanghaj je v trojici najlepších prepravných centier

Šanghaj sa zaradil medzi tri najlepšie medzinárodné prepravné centrá so svetovo najlepším výsledkom v objeme vybavených kontajnerov, optimalizovaným zberom a distribučným systémom, ako aj zlepšujúcim sa podnikateľským prostredím. Ukázal to index vývoja centier medzinárodnej prepravy Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development.

V oblasti objemu vybavených kontajnerov je Šanghajský prístav svetovou jednotkou v období posledných desiatich po sebe idúcich rokoch. Pokiaľ ide o alokáciu celosvetových prepravných zdrojov sa Šanghaj stáva spomedzi ostatných prepravných uzlov na trase Ázia – Tichý oceán uznávaným prepravným uzlom. Hodnotením vývoja úrovne miest, ktoré sú centrami medzinárodnej prepravy, v závislosti od podmienok prístavu, prepravných služieb a všeobecného prostredia, nám index predstavil desať najlepších prepravných centier tohto roku: Singapur, Londýn, Šanghaj, Hong Kong, Dubaj, Rotterdam, Hamburg, Atény, New York-New Jersey a Tokyo.

Hodnotenia v priebehu rokov ukazujú, že Singapur je naďalej najlepším medzinárodným prepravným centrom, Londýn je na druhom mieste a Šanghaj sa vypracoval na tretie miesto vďaka posilňovaniu výrobného softvéru a hardvéru prepravných technológií, pričom Atény sa šplhajú na ôsme miesto zásluhou rozvíjania ekonomickej stratégie „Belt and Road“.

Svet si uvedomuje, že centrum pre ekonomiku a medzinárodnú prepravu sa posúva na východ, najmä do 11 ázijských miest. V hodnotiacom rebríčku si oproti minulému roku 2019 polepšilo 61,11% vybraných hodnotených ázijských miest.

Najmä Šanghaj zlepšil hardvérové vybavenie prístavov spoločne s prelomením tzv. „soft power“ uzlov dodávateľského reťazca a integroval najmodernejšie prepravné služby. Napriek šíreniu sa vírusu COVID-19 indexová správa zmapovala najfrekventovanejšiu prepravu, ktorá ukázala, že pandémia oveľa viac zasiahla kontajnerové doručovanie ako lode na prepravu ropy a lode na sypaný náklad. Správa poukázala na to, že kontajnerová preprava v Ázii, predovšetkým vo východnej Ázii, sa znova zotavuje.

Pandémia si vynútila digitálnu transformáciu v procesoch a výmene dát medzi prístavmi, čo by mohlo zlepšiť optimalizáciu nakladacích plošín a podporiť obchod do budúcna, predpovedá Medzinárodná asociácia prístavov.

Zdroj: TASR

Foto: mfame