Preprava nadrozmerného nákladu do austrálskej bane

Spoločnosť DB Schenker úspešne prepravila takmer 200 komponentov pre najväčšie koľajové banské bagre na svete s celkovou hmotnosťou 90.000 nákladných ton. Ide o ich prepravu do povrchovej bane South Flank spoločnosti BHP v hodnote 3,6 miliárd dolárov v regióne Pilbara v západnej Austrálii.

Bagre s recyklátorom, každý dimenzovaný na ťažbu 20.000 ton železnej rudy za hodinu zmontujú inžinieri spoločnosti Thyssenkrupp Mining Technologies. South Flank – povrchový banský komplex – je vlajkovou loďou po všetkých stránkach. Veľkosť strojov vyžadovala od spoločnosti Thyssenkrupp prekonanie špičkových inžinierskych, logistických a konštrukčných výziev.

Dovedna 25 odborníkov z obchodnej jednotky DB Schenker pre globálne projekty a priemyselné riešenia v Perthe plánovalo a realizovalo inžinierske riešenia prepravy viac ako dva roky. Diely boli prepravené na troch plavidlách na1770 kilometrov dlhej trase z austrálskeho námorného komplexu Henderson v západnej Austrálii do Port Hedland. Odtiaľ ich niesli špecializované hydraulické ťažké transportné prívesy a nákladné vozidlá na 350 kilometrovom cestnom úseku do banského areálu South Flank v Pilbarskej púšti. Kolóna s najväčšou jazdnou súpravou s dĺžkou 120 metrov prechádzala cez 27 mostov a päť železničných priecestí.

V banskom komplexe sa bagre a kultivátor pohybujú až na 112 kolesách. Každý stroj meria106 metrov na dĺžku, 40 metrov na výšku a váži až 2800 ton. Koleso lopaty má priemer viac ako 12 metrov. Spoločnosť DB Schenker prepraví aj mega-veľké moduly pre závod na manipuláciu s rudami. Doteraz bolo na jedenástich špecializovaných ťažkých plavidlách z niekoľkých častí sveta do Austrálie prepravených dovedna 380.000.

Foto: Project Cargo Journal