Poľská pošta a Žabka testujú elektrické nákladné auto

Poľská pošta a poľský obchodný reťazec Žabka budú ako prvé v Európe testovať e-truck Framo. Spoločnosti chcú overiť, ako funguje v kuriérskej logistike a súčasť komerčnej siete. Automobil poháňaný výlučne elektrickou energiou na báze MAN TGM vyrába nemecká firma Framo Gmbh.

„Test vozidla Framo vo Vroclavi je ďalším krokom našej spoločnosti smerom k moderným ekologickým logistickým riešeniam. Chcela by som pripomenúť, že minulý rok sme spolu s Volkswagen Polska otestovali elektrický e-Crafter, aby sme lepšie riadili a optimalizovali logistické procesy, a tak dodávali výrobky do obchodov ešte rýchlejšie a poskytovali vysoko kvalitné služby franšízantom,“ hovorí Katarzyna Słabowska, riaditeľka logistiky reťazca Žabka.

Žabka testuje auto vo Vroclavi ako súčasť priamych dodávok do svojej siete predajní a pokračuje v stratégii rozvoja dopravy s nulovými emisiami v mestách s nízkym dopadom na životné prostredie a priateľských k obyvateľom. Používanie elektrických automobilov umožní Žabke efektívne dodávať tovar do obchodov, pričom sa zníži znečistenie a hluk v centrách miest.

Poľská pošta používa nákladné auto na každodennú prepravu poštových zásielok v mazowieckom vojvodstve. V rámci testov spoločnosť spolupracuje s Poľskou asociáciou alternatívnych palív. „Poľská pošta chce podľa zmenenej a doplnenej stratégie znížiť emisie CO2 a do svojej flotily zaviesť elektrické autá. Na konci roku 2019 sa k nemu pripojili prvé dodávkové vozidlá. Spoločnosť má v súčasnosti najväčšiu flotilu úžitkových automobilov v Poľsku. V nadchádzajúcich rokoch ho chceme rozvíjať viac elektrickými automobilmi a alternatívnymi palivami CNG / LNG,“ hovorí Justyna Siwek, hovorkyňa spoločnosti Poľská pošta.

Kapacita akumulátora e-nákladného vozidla Framo je 280 kWh a jeho dojazd je na jedno nabitie viac ako 200 kilometrov. Jeho technické parametre umožňujú prepravu tovaru s nulovými emisiami pri rešpektovaní životného. Pri organizovaní testov Poľská pošta spolupracuje s firmami Keatronik a Hitachi Capital Polska.

Foto: moto.pl