Nemecké regióny lákajú magnetické vlaky

Nemecké ministerstvo dopravy plánuje štúdiu uskutočniteľnosti na používanie magnetických vlakov na regionálnych linkách. Minister dopravy Andreas Scheuer povedal, že chcú porovnať ich technický, ekonomický a ekologický potenciál s tradičnými dopravnými prostriedkami, napríklad metrom, regionálnymi železnicami a cestnou dopravou.

Podľa ministra ide o nový systém magnetickej dráhy vyrobenej v Nemecku a vyvinutej spoločnosťou Max Bögl. Vlaky s označením Transport System Bögl (TSB) jazdia rýchlosťou 150 kilometrov za hodinu v tuneloch, na rovinách aj v stúpaniach.

Táto technológia by mohla nájsť uplatnenie aj na mníchovskom letisku, ktorého prevádzkovateľ počíta v nadchádzajúcich rokoch so zvýšením intenzity premávky. Predseda predstavenstva Jost Lammers uviedol, že v tejto súvislosti chcú zlepšiť mobilitu na území letiska.

Spoločnosť Max Bögl bola súčasťou konzorcia, ktoré svojho času chcelo postaviť nový vlak Transrapid, no projekt sa napokon neuskutočnil. Najnovší vlak je podľa údajov firmy určený na trasy do 50 kilometrov. Náklady na výstavbu trate sa odhadujú na 30 až 50 miliónov eur na kilometer. Od roka 2017 funguje testovacia trať v Sengenthale.

Či bude TSB praktický aj ako dopravný prostriedok pre mestá má zistiť spoločnosť TransportTechnologie-Consult Karlsruhe. Na vypracovanie štúdie má jeden rok a zaplatí ju štátny rozpočet. Scheuer uviedol, že v rokoch 2018 až 2021 je na podporu technológie magnetickej dráhy vyčlenená suma milión eur ročne.