Cieľom a stratégiou Národnej diaľničnej spoločnosti je zabezpečiť bezpečnosť motoristov využívajúcich diaľničnú sieť. Popri diaľniciach a rýchlostných cestách začína s realizáciou oplotenia, osádzaním zvodidiel či tlmičov nárazov. Refrešom prejde aj niekoľko odpočívadiel.
Oplotenie
Realizáciou oplotenia sa snažia diaľničiari zabrániť prístupu a možnému pohybu lesnej zveri po komunikáciách a tým pádom zabrániť kolíznym situáciám s motoristami. Okrem doplnenia nového oplotenia pravidelne realizujú aj obnovu už existujúceho oplotenia, ktoré je buď fyzicky opotrebované alebo nefunkčné.
Nové oplotenie
- diaľnica D1 v úseku Beharovce – Hendrichovce: 730 m
- rýchlostná cesta R1 v úseku Žarnovica – Bzenica: 500 m
- rýchlostná cesta R1 v úseku Dolná Streda (stredný deliaci pás): 350 m
Opravené oplotenie
- diaľnica D1 v úseku Široké – Fričovce: 2 800 m
- diaľnica D1 v úseku Chocholná – Skala: 1 750 m
- diaľnica D2 v úseku odpočívadla Brodské (stredný deliaci pás): 1 200 m
Oceľové zvodidlá
Cieľom NDS je garantovať bezpečnosť na diaľniciach a rýchlostných cestách a z tohto dôvodu nielenže každoročne dopĺňa nové zvodidlá, ale obnovuje už aj osadené zvodidlá. Hlavnou úlohou nových zvodidiel je zabrániť tomu, aby sa motorista v prípade kolízie neocitol na diaľnici v protismere či nevyletel do hlbokej priekopy.
Obnova zvodidiel
- diaľnica D2 v križovatke Kúty: 2 400 m
- diaľnica D1 Liptovský Mikuláš – rondel: 4 000 m
Doplnenie zvodidiel
- rýchlostná cesta R6 Považská Bystrica: 3 200 m
Tlmiče nárazu
V záujme zvýšenia bezpečnosti vytipovala NDS miesta, kde je potrebné umiestniť bezpečnostné zariadenie – tlmič nárazu. Ten chráni motoristov pred nárazom do pevnej prekážky. Mechanizmus účinku bezpečnostného prvku v momente nárazu vozidla do prekážky možno prirovnať k skladaniu harmoniky. Tlmiť kinetickú energiu vozidla pomáha viaczložková sada absorpčných prvkov (počet záleží od úrovne zachytenia tlmiča nárazu), ktoré postupným deformovaním tlmia náraz vozidla. Nové tlmiče pribudnú na týchto miestach:
- rozvetvenie cesty II/513 a vetvy D1 (smer Trenčín)
- rozvetvenie cesty II/513 a vetvy D1 (smer Bratislava)
- rozvetvenie cesty II/499 a vetvy D1 (smer Trenčín)
- rozvetvenie cesty II/499 a vetvy D1 (smer Bratislava)
- odpojenie vetvy z kruhového rondelu v Liptovskom Mikuláši (smer D1 Poprad)
- rozvetvenie cesty I/18 a vetvy D1 (smer Poprad)
- rozvetvenie obojsmernej vetvy v križovatke Poprad, západ
- rozvetvenie cesty I/64 a vetvy R1A (smer Trnava)
- rozvetvenie obojsmernej vetvy v križovatke Nitra, Kynek
- rozvetvenie cesty I/69 a vetvy R1 (smer Banská Bystrica)
Retroreflexné gombíky
Tieto bezpečnostné dopravné zariadenia sa používajú na doplnenie a zvýraznenie vodorovných dopravných značiek na okraji a v strede diaľnice. Odrážajú dopadajúce svetlo pomocou spätných odraziek za účelom výstrahy, svetelného vedenia a informovania vodičov na neprehľadných či nehodových úsekoch. Ďalšie retroreflexné gombíky umiestni NDS na týchto úsekoch:
- diaľnica D1 Beharovce – Fričovce: 2 724 m
- diaľnica D2 Lamač – Brodské: 2 464 m
Obnova na odpočívadlách
NDS zvýši aj úroveň služieb na odpočívadlách. Modernizácia a rekonštrukcia odpočívadiel začne prebiehať v apríli a máji, nasledovne:
- ošetrenie a úprava vegetácie a trávnikov
- doplnenie detských ihrísk a vybudovanie nových (odpočívadlá na Zlatých Pieskoch)
- doplnenie fitness zóny (odpočívadlá vo Veľkom Záluží a Voznici)
- výmena mobiliáru (odpočívadlá na Zlatých Pieskoch)