Nákladné lietadlo Mrija pôjde opäť do vzduchu

Stará skúsenosť hovorí, že niečo zlé či nepríjemné sa obvykle prihodí práve vtedy, keď je to najnevhodnejšie. Platí to aj pre leteckú dopravu. Zatiaľ čo osobná letecká doprava je v hlbokom útlme, pandémia COVID-19 spôsobila veľký dopyt po leteckej preprave medicínskych potrieb, najmä rúšok, ochranných masiek, oblečení a respirátorov. Ďalšie zvýšenie dopytu už prichádza v súvislosti s masívnou distribúciou vakcín proti spomenutej chorobe.

Veľkú ťarchu prepravy „kovidových“ nákladov niesli doteraz štvormotorové lietadlá Antonov An-124 a jediný existujúci šesťmotorový obor An-225 Mrija (sen). Lenže v súčasnosti, prakticky v najnevhodnejšej chvíli, je takpovediac uzemnená väčšina flotily An-124 i An-225. Ruská spoločnosť Volga-Dnepr sa rozhodla dočasne uzemniť celú svoju flotilu dvanástich stodvadsaťštvoriek po tom, čo v novembri došlo k vážnej nehode a poškodeniu jedného jej stroja pri pristávaní v Novosibirsku.

Obor An-225 Mrija, prevádzkovaný spoločnosťou Antonov Airlines, vykonal posledný let 3. augusta tohto roku a po pristátí na letisku v Gostomeli „zmizol“ v servisnom hangári. Vzhľadom na celosvetový nedostatok prepravných kapacít sa vedenie spoločnosti Antonov Airlines rozhodlo pustiť „sen“ opäť do vzduchu. Prvý let – zatiaľ len testovací – by sa mal uskutočniť už budúci týždeň. Kam bude smerovať prvý komerčný let Mrije spoločnosť Antonov Airlines zatiaľ nezverejnila.

(PRG)