Stará skúsenosť hovorí, že niečo zlé či nepríjemné sa obvykle prihodí práve vtedy, keď je to najnevhodnejšie. Platí to aj pre leteckú dopravu. Zatiaľ čo osobná letecká doprava je v hlbokom útlme, pandémia COVID-19 spôsobila veľký dopyt po leteckej preprave medicínskych potrieb, najmä rúšok, ochranných masiek, oblečení a respirátorov. Ďalšie zvýšenie dopytu už prichádza v súvislosti s masívnou distribúciou vakcín proti spomenutej chorobe.
Veľkú ťarchu prepravy „kovidových“ nákladov niesli doteraz štvormotorové lietadlá Antonov An-124 a jediný existujúci šesťmotorový obor An-225 Mrija (sen). Lenže v súčasnosti, prakticky v najnevhodnejšej chvíli, je takpovediac uzemnená väčšina flotily An-124 i An-225. Ruská spoločnosť Volga-Dnepr sa rozhodla dočasne uzemniť celú svoju flotilu dvanástich stodvadsaťštvoriek po tom, čo v novembri došlo k vážnej nehode a poškodeniu jedného jej stroja pri pristávaní v Novosibirsku.
Obor An-225 Mrija, prevádzkovaný spoločnosťou Antonov Airlines, vykonal posledný let 3. augusta tohto roku a po pristátí na letisku v Gostomeli „zmizol“ v servisnom hangári. Vzhľadom na celosvetový nedostatok prepravných kapacít sa vedenie spoločnosti Antonov Airlines rozhodlo pustiť „sen“ opäť do vzduchu. Prvý let – zatiaľ len testovací – by sa mal uskutočniť už budúci týždeň. Kam bude smerovať prvý komerčný let Mrije spoločnosť Antonov Airlines zatiaľ nezverejnila.
(PRG)