Na trh vstupuje český start-up Zaslat.cz ako Zaslať.sk

Drobný balík s listinami, bežný balík, ale aj atypické zásielky ako napríklad pneumatiky alebo vianočné ozdoby do Veľkej Británie. Nech posielajú zákazníci čokoľvek, na Zaslať.sk vždy nájdu vhodné riešenie. Napokon, práve tak vznikla česká verzia prepravného portálu. „Úplne na začiatku bol gauč, ktorý som chcel ako súkromná osoba poslať cez tradičnú poštu z Chebu do Brna, teda naprieč celou Českou republikou. Zistil som však, že ani u pošty ani u iných dopravcov ako obyčajný smrteľník nepochodíte. A tak, po debate s priateľmi, vznikol nápad na Zaslať,“ vysvetľuje Miroslav Michalko, CEO spoločnosti. Nápad uskutočnil so spoločníkom Tomášom Volejníčkom a skúseným vývojárom a súčasným CTO Stanislavom Sumbalom.

Firma zaoberajúca sa online prepravou zásielok dnes funguje už šiestym rokom. „Získané skúsenosti teraz chceme preniesť aj na Slovensko a ukázať Slovákom, že balíky možno posielať rýchlo, výhodne a bez čakania v dlhých radoch. Či už z Bratislavy do Košíc, alebo z Banskej Bystrice do celého sveta,“ upozorňuje Michalko. „Tento rok na jar sa aj vplyvom opatrení na spomalenie šírenia ochorenia COVID–19 v celosvetovom meradle ešte viac ukázalo, aká dôležitá je balíková preprava. Pre firmy aj jednotlivcov. Pritom často najnáročnejším krokom pri odosielaní zásielok je práve nájdenie spoľahlivej spoločnosti, ktorá všetko zabezpečí ľahko a rýchlo. Práve na to ponúkame riešenie,“ dodáva.

Cez českú sesterskú spoločnosť za posledných 9 mesiacov prešlo dokonca 300-tisíc balíkov, čo je o 70% viac, ako rok pred tým. Aj preto teraz spoločnosť expanduje na Slovensko. „Je to prirodzený krok. Až 30% medzinárodnej prepravy, ktorú zabezpečujeme je medzi Českou a Slovenskou republikou. Prostredníctvom Zaslať.sk tak dávame možnosť zasielať balíčky do celého sveta všetkým Slovákom – tým, ktorí naše služby využívali aj pred tým, a aj novým zákazníkom,“ objasňuje Michalko. V nadchádzajúcich týždňoch Zaslať.sk predstaví nových partnerských dopravcov, ktorých služby si budú môcť zákazníci vyberať a využívať. Aktuálne medzi ne patrí napríklad dopravca TOPTRANS. „Po celom Slovensku a Česku sme schopní zabezpečiť dopravu zásielok s hmotnosťou až 3 tony. Pritom za neporovnateľne nižšiu cenu, ako keby ste si napríklad na prepravu čohokoľvek na palete objednávali klasických „sťahovákov“,“ vyzdvihuje.

Ako to celé funguje?

So službou Zaslať.sk už zákazníci nemusia hľadať kvôli svojim zásielkam poštu, a ani tam navyše čakať v dlhých radoch. Alebo kvôli preprave nadmerných zásielok dopytovať nákladné služby špecializovaných firiem. Zaslať.sk šetrí zákazníkom čas i peniaze. A v čase celosvetovej pandémie umožňuje ľuďom posielať zásielky z bezpečia ich domova.

Prepravu akejkoľvek zásielky do váhy 3 ton si naši zákazníci objednajú ľahko a rýchlo v priebehu niekoľkých minút cez objednávkový formulár na stránke Zaslať.sk. „My už sa postaráme o zvyšok. Zásielku stačí len zabaliť a vyčkať na kuriéra, ktorý pre ňu príde,“ vysvetľuje Michalko. „Nie sme dopravcom, ale sprostredkovateľom prepravy – nemáme vlastnú sieť kuriérov a prepravných dep. Zákazník si u nás nájde to najlepšie z prepravného trhu za výhodné ceny. S ohľadom na súčasné dianie je dobré povedať, že tento spôsob balíkovej prepravy je tiež veľmi bezpečný. Zásielku je možné zaslať napríklad aj niekomu, kto je doma s ochorením COVID–19.“

Zaslať.sk spolupracuje s niekoľkými dopravcami, z ktorých služieb si vždy môže zákazník sám zvoliť tú, ktorá mu najviac vyhovuje. Súčasne sa služby menia, ponuka rozdielnych dopravcov sa postupne rozširuje. „Monitorujeme situáciu na prepravnom trhu, berieme do úvahy spätnú väzbu, pýtame sa zákazníkov, čo by ocenili najviac. Stále vyjednávame pre svojich zákazníkov tie najlepšie ponuky od najspoľahlivejších partnerov. Jedine tak si môžeme byť istí tým, že ponúkame skutočne to najlepšie, čo trh ponúka,“ dodáva Michalko.

Firma chce preniknúť do Európy

Z pôvodne malej českej firmy sa postupne stáva globálna spoločnosť. Už vlani do Zaslat.cz vstúpil s investíciou 800-tisíc eur strategický partner, telekomunikačná spoločnosť GloCell z Juhoafrickej republiky, takže brnenská firma začala svoje služby ponúkať aj tam pod názvom ParcelSpot. Slovensko je ďalšou zastávkou. Ambíciou do budúcnosti je následne prienik aj do ďalších krajín Európy.

„Držíme si osobný prístup k našim zákazníkom. Áno, ich počty sa počas rokov zmenili, niekoľkonásobne vzrástli. Starostlivosť je ale pridanou hodnotou našej služby – skutočná zákaznícka starostlivosť, nie len podpora,“ vyzdvihuje prácu zákazníckej starostlivosti Michalko. Kedy zásielka dorazí? Je niekde meškanie? Ako vybavím reklamáciu? So Zaslať.sk sa zákazníci nemusia zdĺhavo dovolávať na zákaznícku linku dopravcu, kde sa často nedočkajú odpovede. Všetky ťažkosti a nepredvídateľnosti balíkovej prepravy vyrieši tím Zaslať.sk v jeho zastúpení. „Zároveň je nutné povedať, že aj vďaka tomuto prístupu sa nám podarilo znížiť počty reklamácií iba na 0,2% zásielok. Kým dopravcovia často zhodia pátranie po stratenej zásielke zo stola a radšej rovno navrhnú reklamáciu, nám sa úspešne darí narušovať tieto schémy a svojou neodbytnosťou tak v neľahkých situáciách zastúpiť našich zákazníkov k ich prospechu,“ dopĺňa.