Na pomoc pri preprave vyrazil aj ľadoborec

Spoločnosť DB Schenker úspešne realizovala ďalšiu neštandardnú zákazku, keď prepravila skladovací zásobník na skvapalnený zemný plyn s celkovou hmotnosťou 71 ton. Nadrozmerný náklad děčínského výrobcu kryogénnych skladovacích zariadení, firmy Chart Ferox, bolo potrebné dopraviť až k polárnemu kruhu do fínskeho prístavu Roytta. Po ceste sa dopravca musel vysporiadať so suchom, extrémnymi teplotami a s ľadom.

Prepravovaný náklad bol výnimočný z dvoch hľadísk. Kolos mal na dĺžku 26,2 metra, šírku 4,3 metra a výšku 4,5 metra, čo sťažilo nielen dopravu, ale aj manipuláciu. Výnimočné v tomto prípade bolo aj miesto určenia. „V minulosti sme už podobné prepravy realizovali, táto bola výzvou predovšetkým pre svoju destináciu. Prístav Roytta sa nachádza na severe Botnického zálivu, čo je najsevernejšia časť celého Baltského mora. V zime nie sú výnimočné ani teploty klesajúce pod – 25 ° C,“ konštatoval Pavol Trnka, manažér nadrozmerných prepráv v DB Schenker.

Preprava sa začala už začiatkom októbra minulého roka, keď skladovací zásobník prepravili počas nočnej jazdy z výrobného závodu firmy Chart Ferox do děčínského prístavu v Loubí. Tam si musel náklad tri mesiace počkať na dostatočnú výšku vodnej hladiny v Labe. Rok 2018 totiž patril medzi najsuchšie za posledné desaťročia. Na niektorých úsekoch Labe totiž meteorológovia zaznamenali najväčšie sucho od roku 1937.

Z Děčína vyrazil náklad až začiatkom januára 2019 a zhruba o týždeň neskôr bol v Hamburgu preložený na zámorskú loď. Ani druhá časť cesty nebola jednoduchá. Bolo treba najať loď s potrebnou kvalifikáciou pre jazdu v ľadoch. Botnický záliv bol totiž v tom čase z veľkej časti zamrznutý. Finálna fáza prepravy do fínskeho prístavu Roytta trvala zhruba týždeň a prebiehala za asistencie ľadoborca. „Najväčšou prekážkou pre nás bolo čakanie na dostatok vody v Labe. Je zrejmé, že aj v období priemyslu 4.0, robotizácie a iných elektronických vymožeností, nám niekedy nezostáva nič iné, než čakať až dostatočne naprší a rieka sa stane znova splavná. Skladovací zásobník nadštandardných rozmerov sa nakoniec podarilo doručiť v poriadku a k spokojnosti zákazníka, čo je pre nás najdôležitejšie,“ uzatvára Pavel Trnka.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *