Lodiari majú záujem o akvizície v odvetví logistiky

Námorné spoločnosti sa zamerali na logistické služby s úmyslom zvýšenia prepravy tovarov v rámci dodávateľského reťazca. Generálny riaditeľ spoločnosti DSV Jens Bjørn Andersen poznamenáva, že najväčšie svetové lodiarstva, v ktorých je DSV zákazníkom, začínajú prejavovať záujem o akvizície v logistickom sektore. Dokonca aj tam, kde manažment DSV už dlhšie hľadal kandidátov na akvizíciu. „Ide o zmenu paradigmy, v ktorej vidíme pokusy o akvizíciu a integráciu logistiky medzi námorné spoločnosti a ich pravidelné linky,“ povedal J. Andersen po tom, čo dánska skupina pre dopravu a logistiku minulý týždeň uverejnila svoju výročnú správu.

 Keďže DSV patrí medzi najväčších zákazníkov lodiarskych spoločností, je s nimi v úzkom kontakte. V rámci akvizícií v logistike by totiž spoločnosti mohli ukončiť konkurenciu so svojimi vlastnými zákazníkmi. „Lodiari nám hovoria, že nemajú žiadne úmysly súťažiť so svojimi vlastnými zákazníkmi. Boli by sme radi, keby to tak naozaj bolo,“ konštatoval J. Andersen.

Nedávno sa v lodiarskom priemysle uskutočnilo množstvo akvizičných rozhovorov, napríklad so skupinou CMA CGM. Tento trend nie je nový. V roku 2016 skupina Maersk Group oznámila novú stratégiu pre svoje obchodné jednotky, ktorej hlavným cieľom bolo sústrediť sa viac na logistiku a dopravu. Maersk nedávno integroval svoju logistickú jednotku Damco do Maersk Line, čo znamená, že logistická firma sa stala neoddeliteľnou súčasťou kontajnerového obchodu. Vo Francúzsku sa CMA CGM, jeden z najväčších konkurentov spoločnosti Maersk zaoberal s možnosťou zvýšenia logistických výkonov. Spoločnosť CMA CGM s podielom 33 % vo švajčiarskej spoločnosti Ceva Logistics využila príležitosť a koncom roka 2018 začala kupovať zvyšné akcie spoločnosti, ktoré v tomto roku vyústili do konkrétnej ponuky.

 Podľa Caspera Bloma, analytika akciového trhu spoločnosti ABG Sundal Collier, je konkurencia s vlastnými zákazníkmi jednou z otázok, ktorá podnietila kritiku v oblasti vstupovania lodnej dopravy do logistiky. „Keby som bol Kuehne + Nagel a bol by som hlavným zákazníkom CMA CGM, dbal by som sa na to, aby som sa nedostal do zadnej časti lodnej linky, pretože by som uvoľnil cestu pre niektoré transporty spoločnosti Ceva,“ odkázal C. Blom hlavnému nemeckému konkurentovi spoločnosti DSV.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *