Leteckej a námornej doprave chýbajú kapacity

Spoločnosť Agility poskytla najnovšiu operačnú aktualizáciu. Podrobne v nej opisuje súčasnú situáciu na svetových trhoch nákladnej dopravy. V oblasti leteckej nákladnej dopravy varovala, že globálne zníženie kapacity je v tomto okamihu skutočnosťou a nejde už len o problém Číny a vnútra Ázie.

Transatlantické letecké obchodné linky vykazujú dvojciferný pokles z dôvodu rastúceho počtu vládnych obmedzení. Kapacita prepravy v trupoch lietadiel v Európe a USA klesla o takmer 50 % a pravdepodobne sa bude ďalej znižovať.

Rozsiahle obmedzenia na Blízkom východe znížili kapacitu pre dopravcov na trhoch v celom regióne. Indické týždenné dopravné obmedzenia, ktoré sa začali 22. marca, budú mať výrazný vplyv na import a export do a z Indie.

Nákladná kapacita sa prispôsobuje novej realite na trhu. Obchodníci v Ázii trpia výraznými obmedzeniami. Dopravný uzol Singapur zaznamenal 80-percentné kapacitné obmedzenia na osobné lety do / z krajiny. Výkony jeho nákladných terminálov v dôsledku obmedzení a zníženia počtu pracovných síl prudko klesajú.

Nákladnej preprave medzi Európou a USA chýba dostatok kapacít. Dôsledkom je značné zvýšenie spotových cien. Priestor je k dispozícii len s obmedzeniami. V preprave tovarov z Európy do Číny existujú značné kapacitné obmedzenia a prudký nárast sadzieb.

V námornej nákladnej doprave je najväčším problémom dostupnosť lodného priestoru a kontajnerov na celom svete. Početné zrušenia plavidiel do / z Číny sú dôsledkom veľmi obmedzeného dostupného objemu a viedli k tomu, že vo všetkých krajinách, ktoré obchodujú s Čínou, je k dispozícii menej miesta a menej kontajnerov.

Foto: Wartsila