Klimatickú neutralitu BILLA dosiahne v roku 2040, začala využívať eko-kamióny

Spoločnosť BILLA si plní svoj ekologický záväzok a je čoraz viac šetrná k životnému prostrediu. Najnovšie BILLA začala na prevoz potravín a iného tovaru využívať vozidlá spoločnosti NAD-RESS Senica, a.s. jazdiace na skvapalnený zemný plyn (LNG), ktoré do ovzdušia vypúšťajú výrazne menej emisií. Jeden LNG kamión s najazdenými 125.000 kilometrami ročne ušetrí takmer 40 ton emisií oxidu uhličitého v porovnaní s dieselovými motormi. BILLA plánuje zásobovať svoje predajne po celom Slovensku flotilou 70 eko kamiónov.

BILLA ako spoločensky zodpovedná firma systematicky a v dlhodobom horizonte podniká kroky na to, aby jej aktivity prebiehali v súlade s ochranou prírody a prírodných zdrojov. Nadnárodná obchodná skupina REWE, do ktorej BILLA patrí, si stanovila dva ambiciózne ciele: do roku 2030 znížiť emisie skleníkových plynov (oxidu uhličitého) o 30 % a do roku 2040 dosiahnuť klimatickú neutralitu. Najnovším krokom spoločnosti BILLA, ktorý prispeje k postupnému splneniu týchto cieľov, je obmena vozového parku.

V spolupráci s etablovanou slovenskou dopravnou spoločnosťou NAD-RESS Senica, a.s. plánuje sieť supermarketov zásobovať svoje predajne pomocou ekologických vozidiel jazdiacich na skvapalnený zemný plyn. V prevádzke je aktuálne päť takýchto kamiónov, pričom BILLA ich v budúcnosti plánuje využívať až 70. „Výmenou zásobovacích vozidiel, ktoré denne vyrážajú z našich skladov a zabezpečujú pestrú ponuku potravín a ďalších tovarov pre našich zákazníkov, chránime cenné prírodné zdroje a zároveň sme o malý krôčik bližšie k uhlíkovej neutralite. Ochrana životného prostredia je pre nás v BILLA mimoriadne dôležitou témou a ovplyvňuje naše rozhodovanie na mnohých úrovniach. Neustále pracujeme na nových opatreniach, pomocou ktorých znižujeme našu ekologickú stopu,“ povedal Arnd Riehl, generálny riaditeľ BILLA.

Nové zásobovacie vozidlá BILLA jazdia na skvapalnený zemný plyn (LNG), ktorý je šetrný k prírode. Jednou z výhod kvapalného skupenstva je, že ho nie je potrebné prepravovať potrubím. „Okrem toho stačí tohto plynu natankovať menej, pretože po zmene z kvapalného skupenstva na plynné vzniká až niekoľkokrát väčší objem paliva. To zaručuje aj dlhší dojazd vozidiel,“ vysvetlil Pavol Kosík, generálny riaditeľ spoločnosti NAD-RESS Senica, a.s.. Vďaka využívaniu vozidiel jazdiacich na LNG pohon sa tiež výrazne znižuje množstvo uniknutých emisií škodlivého oxidu uhličitého. „Spotreba paliva v LNG vozidiel je nižšia ako pri naftových, čo sa v kombinácii s technikou jazdy, správnymi pneumatikami a využívaním aeroprvkov prejavuje v podstatnom znížení emisií – v desiatkach ton na jedno vozidlo. Kamión s najazdenými 125.000 kilometrami za rok ušetrí až 38,7 ton oxidu uhličitého, čo predstavuje 20-25 % emisií,“ uviedol P. Kosík.

Nové kamióny vo vozovom parku BILLA sú tiež vhodné na nočné zásobovanie a zásobovanie v centrách miest, pretože počas jazdy v tichom režime ich prevádzka neprevyšuje 71 decibelov, a teda neruší okolie nadmerným hlukom.