Hapag-Lloyd dosiahol významné zníženie emisií CO2

Významné zníženie emisií CO2 na prepravovaný kontajner, úspešná premena flotily plavidiel na prevádzku s vykurovacím olejom s nízkym obsahom síry a značné zlepšenie kvality – to sú kľúčové pokroky v stratégii udržateľnosti, ktoré spoločnosť Hapag-Lloyd dosiahla vo finančnom roku 2019.

Udržateľnosť zahŕňa ekologické, hospodárske, sociálne a kvalitatívne záujmy. V roku 2019 sa spoločnosti Hapag-Lloyd podarilo dosiahnuť veľký pokrok vo všetkých štyroch dimenziách. Napríklad ďalej znižovala špecifické emisie CO2, posilňovala sociálne záväzky a investovala obrovské prostriedky do kvality svojich služieb. V roku 2020 sa bude spoločnosť aj napriek nepriaznivým účinkom krízy COVID-19 zameriavať na zlepšenia technologických a digitálnych inovácií, ako aj na ďalšie znižovanie emisií.

V porovnaní s referenčným rokom 2008 sa spoločnosti Hapag-Lloyd podarilo znížiť emisie CO2 na TEU / kilometer o 50 %. K zlepšeniu došlo aj v oblasti kvality ovzdušia. Nové špecifikácie maximálneho obsahu síry v lodných palivách vydané Medzinárodnou námornou organizáciou (IMO) sú v platnosti od 1. januára 2020. Príprava na nariadenia IMO 2020 bola preto jedným z hlavných cieľov roku 2019. Hapag-Lloyd od začiatku roka prevádzkuje približne 95 % svojich plavidiel na palivové oleje s nízkym obsahom síry. Emitujú o 70 % menej oxidov síry ako predtým používaný ťažký vykurovací olej.

V tomto roku podnikne spoločnosť Hapag-Lloyd účinné kroky na ceste k dekarbonizácii námornej dopravy. Hapag-Lloyd bude prvou prepravnou spoločnosťou na svete, ktorá začne prevádzku veľkej kontajnerovej lode na skvapalnený zemný plyn (LNG), ktorý je priaznivejší pre klímu. Očakáva sa, že práce na projekte „Sajir“ sa začnú vo štvrtom štvrťroku 2020. Okrem toho bude spoločnosť Hapag-Lloyd pokračovať v práci na riešeniach alternatívnych palív. Počiatočná skúška s použitím biopaliva na báze použitého oleja na varenie sa začala začiatkom roka.

Foto: Seatrade Maritime