Ako môže 5G skvalitniť budúcnosť železničných nákladných terminálov?

Digitalizácia prevádzky železničnej nákladnej dopravy: Koľkokrát už odborníci diskutovali o tomto probléme? A napriek tomu, ako sa implementuje v praxi? Rozostavaný terminál East-West Gate vo Fényeslitke v Maďarsku dáva jasnú odpoveď: nasadenie 5G technológií.

Spoločnosť East-West Gate (EWG), považovaná za najväčší európsky inteligentný logistický terminál, sa pokúša splniť očakávania vysokej efektivity tým, že do svojich budúcich operácií nasadí najmodernejšie technológie. Jej vedúci pracovníci tvrdia, že pôjde o „vôbec prvý európsky terminál, ktorý bude využívať autonómnu a súkromnú 5G sieť na vnútornú komunikáciu a prevádzku technologických zariadení.“

Terminál, ktorý bude pripravený do prevádzky v prvom štvrťroku 2022, uvedie túto technológiu na trh v spolupráci so spoločnosťami Vodafone Hungary a Huawei Technologies Hungary. Na ceste k automatizovaným operáciám majú Vodafone a Huawei za úlohu poskytnúť potrebné softvérové ​​a hardvérové ​​riešenia na používanie 5G v termináli EWG. Okrem vytvorenia uzavretej, súkromnej a bezpečnej siete na komunikáciu počas operácií v EWG bude 5G pomáhať aj iným spôsobom. Technologické možnosti, ktoré ponúka, umožnia používanie mostových žeriavov terminálu na diaľku. To znamená, že operácie sa môžu stať plne automatizovanými a bezpečnejšími. Budú tiež vyžadovať menej personálu, ktorý sa potom môže sústrediť na iné úlohy.

Je to pravé orechové, čo priemysel hľadá, keď hovorí o digitalizácii procesov nákladnej železničnej dopravy? Podľa Jánosa Tálosiho, generálneho riaditeľa EWG, je veľmi pravdepodobné, že áno. „Prevádzkovú efektivitu terminálu je možné maximalizovať pomocou technológie 5G, vďaka ktorej bude nákladná doprava rýchlejšia a presnejšia.“

Colin Cai, generálny riaditeľ spoločnosti Huawei Technologies Hungary, vysvetlil technické zvláštnosti používania 5G v železničných termináloch. „Prispôsobená súkromná 5G sieť s vysokou bezpečnosťou dát umožňuje bezdrôtové diaľkové ovládanie v reálnom čase v celej oblasti terminálu kontajnera. Vďaka sieti sa výrazne zvýši efektivita a zmenia sa pracovné podmienky. Napríklad vo Fényeslitke nemusia žeriavnici sedieť na žeriave celý deň,“ uzavrel.

Foto: Portfolio.hu

Podporte vydávanie aktuálnych správ na webe Logistika Dnes a v Logistika Dnes magazíne. Vyberte si inzerciu podľa vašej potreby (cenník nájdete TU), alebo uvítame aj zaslanie akejkoľvek čiastky na číslo účtu SK73 8360 5207 0042 0002 2712 Pomôžte nám ďalej sa zlepšovať. Za vašu podporu ďakujeme.